آشپزی

طرز تهیه خورش به آلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کاسرول آلو

خورش آلو یکی از خورش های سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کاسرول آلو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 500 گرم
به 2 عدد وسط
آلو خورشتی 12 عدد
رب گوجه فرنگی 2 عدد
چوب دارچین 2 قسمت
پیاز 2 عدد
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی
رب انار یا آب لیمو به مقدار مورد نظر

طرز تهیه کاسرول آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با آلو ابتدا آلوها را بشویید سپس در ظرف آب سرد بریزید و بگذارید خوب خیس بخورد. سپس پیاز را ریز خرد می کنیم سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت گوسفند را به قطعات کوچک برش می دهیم و به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا گوشت را خوب تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود، سپس چوب دارچین را به همراه پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله 3 پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت کاملا بپزد. سپس چغندرها را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد می کنیم، سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا لوبیاها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. بعد از اینکه گوشت کاملاً پخت و آب قابلمه کم شد، لوبیاهای سرخ شده را به همراه کمی رب انار به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله آلوها را آبکش کرده و به قابلمه اضافه کنید. حالا اجازه دهید خورش 30 دقیقه دیگر روی آتش بماند تا آلوها هم کاملا بپزند. توجه داشته باشید که این خورش با کمی آب سرو می شود.

مرحله هفتم

تقریباً پس از آماده شدن خورش، زعفران پخته شده را به همراه نمک اضافه کنید و اجازه دهید خورش 10 دقیقه دیگر روی آتش بماند سپس در ظرف مورد نظر قرار دهید و با برنج سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا