آشپزی

طرز تهیه خورش ترشه واش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش ترش

خورش ترشی یکی از خورش های خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصل آن به استان های شمالی کشورمان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت خورش ترش در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران یا سینه مرغ 4 عدد
بادمجان 4 خودکار
گوجه فرنگی 4 عدد
پیاز 1 قطعه بزرگ
رب انار 2 قاشق غذاخوری
رب آلو 3 قاشق غذاخوری
ترشی سبزیجات 500 گرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی
سبزیجات ترشی شامل ترشک، گشنیز، نعناع، ​​سیر، ترشک و چوهاگ است.

طرز تهیه خورش ترش

مرحله اول

برای تهیه خورش مایلیسی ترشی شده ابتدا بادمجان ها را ورقه ای برش دهید. سپس در ظرف مناسبی مقداری آب و 1 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا نمک در آب حل شود.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را به ظرف اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه در آب نمک بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود. در همین حین سبزی را ریز خرد کنید سپس ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید.

سطح سوم

در این مرحله کمی روغن به تابه اضافه می کنیم سپس سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. سپس سبزی را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید و سپس با دستمال تابه را تمیز کنید.

مرحله چهارم

حالا بادمجان ها را از آب نمک خارج کرده و خوب بشویید سپس کمی فشار دهید تا آب داخل بادمجان ها گرفته شود. سپس داخل تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان ها را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. حالا برای سرخ کردن مرغ، دوباره مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید، سپس تکه های مرغ را کاملا سرخ کنید.

مرحله ششم

تکه های مرغ سرخ شده را جدا کنید. در این مرحله یک قابلمه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم سپس کمی روغن اضافه می کنیم. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

مرحله هفتم

پس از تغییر رنگ پیاز، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و با پیاز تفت دهید تا خوب مخلوط شوند. در مرحله بعد رب انار و رب آلو را با ۱ لیوان آب داغ مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سبزیجات را به همراه گوجه فرنگی و بادمجان و مرغ به قابلمه اضافه می کنیم سپس 2 پیمانه آب جوش اضافه می کنیم. حالا مواد را خوب هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله نهم

بعد از شروع به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و اجازه دهید خورش به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزد. در آخر خورش را در ظرف مناسبی بریزید سپس با برنج سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا