آشپزی

طرز تهیه خورش ترش واش با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش ترش واش را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش ترش

خورش ترش یکی از خورش های خوشمزه و لذیذ شمالی است که با نوعی سبزی برای شمال تهیه می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه خورش ترش برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
شستن سبزیجات ترشی کافی
فیله مرغ 2 عدد
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 5 قرص
بادمجان سرخ شده 4 عدد
گوجه فرنگی سرخ شده 2 عدد

طرز تهیه خورش ترش

مرحله 1: مرغ را سرخ کنید

ابتدا در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه های مرغ را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند، پس از سرخ شدن یک طرف مرغ ها، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز خوب سرخ شود.

مرحله دوم: پیاز را برش داده و سرخ کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید و نگینی خرد کنید، سپس مقداری روغن در تابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را داخل آن بریزید و خوب تفت دهید تا بافت آن ها سبک شود.

مرحله 3: سیر را اضافه کنید و با مرغ تفت دهید

سپس سیر را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی شود و عطر سیر گرفته شود، سپس تکه های مرغ سرخ شده را در قابلمه بریزید و با پیاز و سیر کمی تفت دهید تا عطر پیاز و سیر آزاد می شود جوجه ها را بخورید.

مرحله 4: تفت دادن سبزیجات ترشی

سپس سبزی ترشی یا سبزی های این غذای شمالی را که از قبل آماده کرده و شسته اید در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر سبزی ها از مواد پخش شود و رنگ آن ها کمی تیره شود و آب سبزیجات جمع شود. .

مرحله 5: ادویه ها و آب را اضافه کنید

سپس مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و خوب مخلوط کنید سپس مقداری آب روی مواد بریزید و در قابلمه را ببندید و بگذارید همه مواد با هم روی حرارت متوسط ​​خوب بپزند و خورش خوب باشد.

توجه: توضیحات ترشی سبزیجات برای شستشو

سبزیجات ترشی شامل گشنیز، جعفری، چوخاک، تره، حلوا، ترشی و نعناع می باشد.

مرحله 6: از آب یا آب پرتقال استفاده کنید

سپس یک پرتقال را بشویید و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و در قابلمه بریزید و در صورت در دسترس نبودن پرتقال می توانید از مایه استاک استفاده کنید تا به این خورش طعم و مزه ترش بدهید و مقدار کمی آب را داخل قابلمه خورش بریزید. .

مرحله هفتم: رب پرتقال را به خورش اضافه کنید

می توانید به جای آب یا آب پرتقال از رب پرتقال نیز استفاده کنید که طعم این غذا را فوق العاده لذیذ می کند سپس اجازه دهید خورش خوب بپزد و عطر و طعم همه مواد کاملا مخلوط شود. ظرف به ذائقه شما بستگی دارد.

مرحله هشتم: بادمجان ها را آماده کنید

در همین حین بادمجان هایی که از قبل پوست گرفته و از وسط نصف کرده اید را آبکشی کرده و در آب نمک قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود و آب اضافی آنها کشیده شود و کاملا خشک شوند یا با حوله خشک شوند.

مرحله نهم: بادمجان ها را سرخ کنید

سپس در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و بادمجان ها را در آن سرخ کنید و وقتی یک طرف بادمجان ها کاملا طلایی شد آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود مراقب باشید بادمجان ها نسوزند.

مرحله 10: آماده سازی گوجه فرنگی و سرخ کردن

بعد بادمجان ها را از ماهیتابه خارج کرده و روی توری قرار دهید تا چربی اضافی آنها گرفته شود سپس مقداری گوجه فرنگی را که از قبل شسته و خشک کرده اید از وسط نصف کنید و در همان ماهیتابه با کمی روغن داغ سرخ کنید. .

مرحله یازدهم: روی خورش را با گوجه فرنگی سرخ شده تزئین کنید

بعد از اینکه یک طرف گوجه ها خوب سرخ شد، گوجه ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شوند، سپس گوجه فرنگی های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری بچینید تا هنگام سرو روی خورش تزیین شود.

مرحله دوازدهم: بادمجان ها را به خورش اضافه کنید

سپس در انتهای خورش مقداری بادمجان در خورش بریزید و بگذارید چند دقیقه بپزد و طعم مواد داخل خورش به بادمجان ها برسد.

مرحله سیزدهم: خورش ترش را تزیین کنید

بعد از اینکه خورش خوب پخت و آماده شد، سرخ کردنی را در ظرف مناسبی بریزید و برش های بادمجان سرخ شده را روی آن بچینید و روی آن را تزئین کنید و گوجه فرنگی های سرخ شده را روی خورش بچینید و روی خورش را تزئین کنید.

مرحله چهاردهم: سرو خورش ترش

سپس برنج زعفرانی که هنگام پخت این خورش خوشمزه پختید را در ظرف مناسبی بریزید و خورش ترش را به همراه برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی و انواع دارچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا