آشپزی

طرز تهیه خورش تره فرنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت خورش تره فرنگی

خورش تره فرنگی یکی از انواع خورش های ایرانی ساده و خوشمزه است که با گوشت یا مرغ به دلخواه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز پخت خورش تره فرنگی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت خورشتی 350 گرم
تره فرنگی 2 عدد
جعفری تازه 150 گرم
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آبگورا یا آبلیمو کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
کره مایع، پودر دارچین و ادویه کاری کافی

طرز پخت خورش تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با تره فرنگی در ابتدای کار جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا جعفری را به ماهیتابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس جوجن خشک را به تابه اضافه می کنیم و بعد از اینکه کمی سرخ شد، تابه را از روی حرارت بردارید. سپس تره فرنگی را شسته و حلقه حلقه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله یک تابه جداگانه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم سپس تره فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود سپس تره فرنگی را با جعفری به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کرده و قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیازها را اضافه کنید سپس تفت دهید.

مرحله پنجم

حالا مقداری زردچوبه به ماهیتابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا پیازها سرخ شوند سپس گوشت را مکعبی کنید و به تابه اضافه کنید. سپس گوشت را خوب تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه، پودر دارچین و ادویه کاری را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها از بین برود. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پاستا سرخ شود.

مرحله هفتم

وقتی رنگ ماکارونی مشخص شد کمی آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورش به مدت 2 ساعت بپزد تا کاملا جذب شود. در 30 دقیقه آخر پخت مقداری نمک و آب به قابلمه اضافه کنید و خورش را بجوشانید.

مرحله هشتم

بعد از این مدت خورش را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با برنج زعفرانی سرو کنید. در صورت تمایل می توانید به جای آب از نعناع تازه یا لیمو عمانی نیز استفاده کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا