آشپزی

طرز تهیه خورش خلال با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش خلال را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش

خورش چلک یکی از غذاهای لذیذ غرب کشورمان است که به یک غذای کردی معروف است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه خورش برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت خورشتی 400 گرم
خلال بادام 200 گرم
خرد سیاه ½ فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
لیمو عمانی 2 عدد
پیاز 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه خورش

مرحله اول

من آماده می کنم خورش خوشمزه ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. سپس پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

مرحله دوم

بعد از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، کمی زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شوند. سپس پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

رب گوجه فرنگی را باید چند دقیقه تفت داد تا علاوه بر طعم و بوی خامی، کاملا سرخ شود و خورش خوش رنگ شود. سپس گوشت را مکعبی می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت را شسته سپس به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد. سپس خلال های بادام را با آب سرد بشویید و به همراه 3 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب با قاشق کف روی سطح آب را جمع کرده و دور می اندازیم. این کار طعم و بوی گوشت را در پایان پخت بهتر می کند.

مرحله ششم

حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید تکه های گوشت و بادام کاملا بپزند. در این مدت لیموهای عمانی را با چنگال سوراخ کرده و در یک لیوان آب جوش بریزید و صبر کنید تا تلخی آنها کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله زرشک را با آب سرد می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس یک تابه مناسب را روی اجاق قرار دهید و کمی کره یا روغن اضافه کنید سپس زرشک را به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

زرشک را کمی تفت دهید تا براق شود. پس از پخت کامل گوشت، زرشک را به همراه لیمو عمانی، گلاب و زعفران به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس خورش را مزه دار می کنیم و به مقدار دلخواه نمک اضافه می کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید که این خورش با کمی آب سرو می شود پس منتظر می مانیم تا آب خورش و روغن آن به خوبی کم شود سپس در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا