آشپزی

طرز تهیه خورش داوود پاشا ترکیه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش داوود پاشا ترکیه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مانجا ترکی داوود پاشا

خورش داود پاشا یکی از غذاهای قدیمی ترکیه است که توسط فردی به نام داوود پاشا اختراع شده است و به همین دلیل به این نام معروف است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه مانجا ترکی داوود پاشا برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 500 گرم
پیاز 2 عدد
جوجن خشک شده 1 قاشق غذاخوری
رب ترش انار یا ملاس 2 قاشق غذاخوری
اب 1 فنجان
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه مانجا ترکی داوود پاشا

مرحله اول

من آماده می کنم خورش مجلسی داوود پاشا ابتدا یک سر پیاز را پوست گرفته و خوب بشویید سپس با رنده ریز رنده کنید. سپس آب اضافی پیاز را جدا کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط را با دست به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

سطح سوم

حالا از گوشت چرخ کرده گلوله هایی به اندازه گردو درست می کنیم. سپس کوفته ها را در سینی می چینیم و روی سینی را سلفون می پوشانیم. سرگرمی روز سینی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از یک ساعت کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس کوفته ها را به تابه اضافه کرده و به طور یکنواخت تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه کوفته ها کاملا سرخ شدند آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. سپس پیاز باقی مانده را به صورت نگینی یا خلال های کوچک خرد می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد. سپس مقداری نمک، فلفل و زردچوبه را به قابلمه اضافه کنید و به همراه پیاز چند دقیقه تفت دهید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه ادویه ها عطرشان را گرفت، جوجن خشک را اضافه کرده و کمی تفت دهید، سپس رب انار را با ۱ لیوان آب رقیق کرده و به قابلمه اضافه کنید. سپس کمی زمان می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله هشتم

بعد از به جوش آمدن آب، حرارت زیر قابلمه را کم کنید، سپس کوفته های سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در سس بگذارید تا کاملا بپزند.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانیم قبل از قرار دادن کوفته ها در سس مقداری گردوی آسیاب شده به سس اضافه کنیم تا کره بیشتر شود. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا