آشپزی

طرز تهیه خورش سیب گلاب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش سیب گلاب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کبوتر خورش سیب

هر از چند گاهی می خواهیم یک خورش خوشمزه و خاص بپزیم که طعم دلچسبی داشته باشد و زیبایی خاصی به سفره ما بدهد. طرز تهیه خورش گلاب و سیب یکی از آن دستورهایی است که می تواند همین حس و حال خوب را به شما بدهد. این خورش سیب و بره گل رز طعمی منحصر به فرد و کمی شیرین دارد که با نان گرم و تازه یا برنج سفید دانه دار می آید. پس بیایید این دستور خوشمزه و خاص را با هم امتحان کنیم و لذت ببریم.

برای تهیه خورش سیب گلاب ابتدا گوشت داغ و پیاز را در قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس آب می ریزیم و می گذاریم گوشت بپزد و نرم شود. در این مدت سیب ها را پوست بگیرید و کمی تفت دهید. وقتی گوشت پخت، سیب، آب و سرکه را اضافه کنید و بگذارید بپزد. در آخر آرد ذرت حل شده در آب سرد را اضافه می کنیم تا خورش غلیظ و یکدست شود.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر مقدار مواد
گوشت پای بره 210 گرم
سیب صورتی 4 عدد (متوسط)
خرما یا شیره انگور 2/3 فنجان
پیاز سرخ شده 4 قاشق غذاخوری
آرد ذرت 1 قاشق و نیم
نمک و فلفل به میل خود
سرکه سیب 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کبوتر خورش سیب

مرحله 1: آماده کردن گوشت

ابتدا یک قابلمه مناسب بردارید و کمی روغن داخل آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا کمی گرم شود. وقتی روغن داغ شد پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. حالا گوشت را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و کمی قهوه ای شود.

مرحله 2: پختن گوشت

سپس آنقدر آب اضافه کنید تا بپزد و گوشت داخل آن نرم شود. قابلمه را در قابلمه قرار دهید و حرارت را کم کنید تا گوشت آرام آرام بپزد و آب آن خارج شود.

مرحله 3: پخت سیب

در حالی که گوشت در حال پختن است، سیب ها را پوست بگیرید و هسته ها را جدا کنید و کنار بگذارید. سپس تابه ای بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. سیب ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی و نرم شوند.

مرحله چهارم: سیب و آب آن را به خورش اضافه کنید

وقتی گوشت کاملاً پخت و نرم شد، سیب کباب، شیره خرما (یا انگور) و سرکه را به خورش اضافه می کنند. خوب مخلوط کنید تا همه چیز ترکیب شود. اجازه دهید خورش 20 دقیقه دیگر بجوشد تا سیب ها بپزند و طعم ها به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله 5: خورش را چاشنی و غلیظ کنید

به مقدار دلخواه نمک و فلفل را به خورش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ادویه ها خوب با هم ترکیب شوند. در یک کاسه کوچک آرد ذرت را با کمی آب سرد مخلوط کنید تا کاملا حل شود سپس این مخلوط را به خورش اضافه کنید.

مرحله ششم: خورش را حل کنید

با این کار خورش کمی غلیظ و یکدست می شود. پس از افزودن آرد ذرت، خورش را هم زده و اجازه دهید چند دقیقه دیگر بجوشد تا غلیظ شود.

مرحله هفتم: خورش را سرو کنید

حالا خورش آماده سرو است. از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی قرار دهید. گلاب سیب را می توانید با برنج سفید یا نان تازه سرو کنید. این خورش به لطف وجود سیب و آب میوه، طعمی ملایم و کمی شیرین دارد که می تواند تجربه ای جدید و خوشایند برای مهمانان و خانواده شما باشد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا