آشپزی

طرز تهیه خورش غوره مسما با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش غوره مسما را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه گوروش مسما

گوروش مسما یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه گوروش مسما برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 800 گرم
پیاز 1 قطعه
بادمجان 4 عدد وسط
گوجه فرنگی 2 عدد
آب انگور ترش ½ فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاه کافی
نمک و پودر دارچین کافی

طرز تهیه گوروش مسما

مرحله اول

برای تهیه مسمای خوشمزه در ابتدای کار روی سینه و ران مرغ کمی نمک و زردچوبه بپاشید سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس کمی روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه و پای مرغ را در قابلمه بریزید و کاملا سرخ کنید. سپس پیاز را ورقه های نازک می کنیم و وقتی مرغ کاملا سرخ شد به قابلمه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پیاز روشن و شیشه ای شود.

سطح سوم

سپس مقداری نمک، فلفل و پودر دارچین را به همراه پوره گوجه فرنگی به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی پوره و ادویه گوجه فرنگی از بین برود. حالا به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سینه و ران مرغ را بپوشاند.

مرحله چهارم

در این مرحله درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تکه های مرغ کاملا بپزند. در همین حین پوست بادمجان ها را جدا کرده و به مدت 30 دقیقه در ظرفی حاوی آب و نمک قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت بادمجان ها را از آب و نمک خارج کنید سپس با دست فشار دهید تا آب میان بافتی آن گرفته شود. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را در تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم سپس از تابه خارج می کنیم. سپس گوجه فرنگی را به 2 قسمت تقسیم می کنیم و به همان ماهیتابه ای که بادمجان را سرخ کرده بودیم اضافه می کنیم و کاملا تفت می دهیم.

مرحله هفتم

سپس جنگل را به ماهیتابه اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. وقتی سینه و ران مرغ پخت، بادمجان سرخ شده را به همراه گوجه و پیاز به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله روی بادمجان ها و گوجه فرنگی ها مقداری فلفل سیاه و پودر دارچین می پاشیم سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم طعم ها با هم مخلوط شوند. بعد از 10 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

در آخر خورش غور مسما را با گوجه فرنگی و بادمجان سرخ شده در ظرف مورد نظر می ریزیم سپس با زرشک پلو و سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان. به ذائقه خود می توانید از رب گوجه فرنگی نیز در خورش استفاده کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا