آشپزی

طرز تهیه خورش فسنجان با کدو حلوایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش فسنجان با کدو حلوایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش قرقاول با کدو حلوایی

خورش کدو حلوایی فسنجان یکی از غذاهای لذیذ و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف بسیار راحت تهیه می شود.این خورش خوشمزه بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی است.خورش کدو حلوایی فسنجان طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه خورش قرقاول با کدو حلوایی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
اسکواش تقریبا 1 کیلوگرم
آب انگور 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
پیاز رنده شده 1 قطعه
فلفل 1/2 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
نمک کافی
رب انار 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین خورش کافی
برنج به تعداد افراد
زعفران آب پز غلیظ برای تزیین برنج کافی
برش های پسته برای تزیین برنج 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش قرقاول با کدو حلوایی

مرحله 1: کدو تنبل را با آب و آب انگور در قابلمه بریزید

ابتدا کدو را بشویید و به قطعات کوچکتر برش دهید سپس در قابلمه ای بریزید و مقداری آب روی آن بریزید سپس مقداری آب انگور به قابلمه اضافه کنید تا طعم شیرینی به کدو تنبل بدهد.

مرحله 2: پختن کدو تنبل

در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، 2 تا 3 ساعت اجازه دهید کدوها خوب بپزند تا بافت آن نرم شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه کدو به دمای محیط برسد. شیرینی را کم کنید.

مرحله 3: کدو تنبل را در مخلوط کن پوره کنید

در مرحله بعد پوست و دانه های کدو را جدا کنید، سپس کدوهای خوب پخته شده را در ظرفی بریزید، پس از خنک شدن کدوها، آن ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کدو را پوره کنید تا بافت کدو کاملا یکدست شود. صاف و یکنواخت باشد

مرحله چهارم: جوشاندن زعفران

سپس پوره کدو حلوایی را کنار بگذارید، سپس در قابلمه کوچکی مقداری زعفران بریزید، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، در قابلمه را بپوشانید، بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله پنجم: داخل تابه روغن بریزید و روی اجاق بگذارید

هر چه مقدار زعفران بیشتر باشد رنگ و عطر و طعم غذا بهتر است سپس تکه های مرغ را بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند سپس مقداری روغن در تابه یا قابلمه بریزید و تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داخل آن داغ شود. بودن

مرحله ششم: تمام قسمت های جوجه ها را سرخ کنید

سپس تکه های مرغ را که بنا به ذائقه و ذائقه خود می توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید در روغن داغ سرخ کنید، وقتی یک طرف مرغ ها سرخ شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر مرغ ها سرخ شوند، سپس مرغ های سرخ شده را از آن جدا کنید. کاسه را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم: پیاز را رنده کرده و در تابه تفت دهید

سپس پیاز را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و آب آن را خارج کنید سپس در همان ماهیتابه ای که مرغ ها را در آن سرخ کردید کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز رنده شده را اضافه کنید. ماهیتابه و سرخ کنید.

مرحله هشتم: ادویه جات ترشی جات را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید

پیاز را مدام هم بزنید تا خوب سرخ شود تا سبک و شیشه ای شود، سپس ادویه هایی که شامل فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه است را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود و زردچوبه رنگ شود و پیاز طلایی می شود

مرحله نهم: تکه های مرغ را روی پیازها بچینید و رب انار را به آنها اضافه کنید

سپس تکه های مرغ سرخ شده را روی پیازهای سرخ شده چیده، سپس مرغ ها را با سس انار می ریزند، هم می زنیم تا کاملا بپزند، طعم رب انار را مرغ ها باید بخورند، مقدار رب انار بستگی دارد. مزه. تو خودت را داری

مرحله 10: کدو تنبل، آب و نمک را به مرغ ها اضافه کنید

سپس پوره کدو حلوایی را روی مرغ ها بریزید، کمی تفت دهید تا عطر و طعم همه مواد مخلوط شود، سپس کمی آب به مرغ ها اضافه کنید، قابلمه را کمی نمک بزنید و هم بزنید، سپس خورش را میل کنید و در صورت مقدار نمک زیاد است کافی نبود دوباره نمک اضافه کنید.

مرحله یازدهم: زعفران پخته شده را به خورش اضافه کنید

سپس در تابه یا قابلمه را ببندید، اجازه دهید خورش کدو حلوایی فسنجان خوب بپزد و جا بیفتد، سپس آن را از ماهیتابه یا قابلمه خارج کرده، زعفران غلیظ پخته شده را داخل قابلمه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا رنگ، عطر و طعم آن به دست آید. زعفران خورده می شود و عطر زعفران پخش می شود.

مرحله دوازدهم: تهیه خورش قرقاول زعفرانی

سپس دوباره در قابلمه را ببندید، اجازه دهید خورش زعفران خوب بجوشد و داخل روغن بیفتد، بعد از تقریباً 2 ساعت که خورش کدو حلوایی فسنجان آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا دمای محیط خنک شود.کاهش اولیه آن.

مرحله سیزدهم: روی خورش را با قرقاول و برنج تزیین کنید

سپس خورش کدو فسنجان را در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزیین کنید، سپس برنجی را که همزمان با خورش پختید، در ظرف دیگری بریزید، روی برنج را با زعفران بپوشانید. و با خلال پسته تزئین کنید. سپس خورش کدو حلوایی فسنجان را به عنوان پیش غذای خوشمزه و مقوی با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی و انواع دارچین و چاشنی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا