آشپزی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش سبزی گیلانی

خورش قورمه سبزی گیلانی یکی از خورش های ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خورش سبزی گیلانی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سبزیجات سبز 500 گرم
گوشت گشفندی 300 گرم
لیمو عمانی 5 تکه
لوبیاهای قرمز ½ فنجان
هندوانه کافی
بادمجان 2 عدد
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش سبزی گیلانی

مرحله اول

برای تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی، ابتدا گوشت را به مکعب های مساوی برش می دهیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را پوست بگیرید و بشویید سپس آن را به قطعات کوچک برش دهید. سپس پیاز را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت را اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پخت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. سپس لوبیا قرمز را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا لوبیا قرمز را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید سپس قابلمه را بجوشانید تا نیمی از آب پر شود و اجازه دهید گوشت و لوبیا قرمز کاملا بپزند. سپس سبزی های سبز (تره، گشنیز و جعفری و شنبلیله) را به یک اندازه می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی سبز را داخل آبکش می ریزیم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. بعد از آن سبزی گورما را روی تخته گوشت چیده و ریز برش می دهیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا سبزی های سبز را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی سبزی ها تبخیر شود. سپس کمی روغن مایع به سبزی ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند سپس وقتی گوشت نیم پز شد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله لیمو عمانی را سوراخ کرده و در یک لیوان آب می ریزیم. سپس وقتی گوشت و حبوبات آماده شد، لیمو عمانی و نمک و آب را اضافه می کنیم و هم می زنیم و می گذاریم خورش روی آتش بماند تا جا بیفتد.

مرحله هشتم

حالا بادمجان را بشویید سپس پوست و کلاه آن را جدا کرده و به صورت ورقه ای برش دهید. سپس بادمجان ها را در ظرف آب و نمک می ریزیم و 20 دقیقه می گذاریم تا تلخی آنها گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله بعد از این مدت بادمجان ها را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن ها گرفته شود. سپس گوجه ها را شسته و به 2 قسمت تقسیم می کنیم سپس نمک می زنیم.

مرحله دهم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع می ریزیم سپس گوجه ها را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم سپس به خورش اضافه می کنیم. سپس بادمجان ها را در تابه می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله بادمجان ها را کاملا سرخ می کنیم و مانند گوجه فرنگی به خورش اضافه می کنیم. سپس بعد از 10 دقیقه اجاق را خاموش می کنیم و خورش را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با برنج سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا