آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه بامیه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش با قیمه بامیه

خورش بامیه یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که می توانید آن را با گوشت قرمز یا مرغ بنا به ذائقه خود تهیه کنید. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز پخت این خورش خوشمزه با ما همراه باشید طرز تهیه خورش با قیمه بامیه برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لپه ها نصف فنجان
بامیه یک فنجان
لیمو عمانی 2 عدد
پیاز 1 قطعه
نمک قاشق چایخوری
آب جوش نصف فنجان
رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذاخوری
گوشت خورشتی 200 گرم
چوب دارچین نیم بند انگشت
زعفران بخارپز دو قاشق غذاخوری
فلفل قاشق چایخوری
زردچوبه قاشق چایخوری

طرز تهیه خورش با قیمه بامیه

مرحله اول

من آماده می کنم خورش با قیمه بامیه در ابتدای کار لپه را در ظرف آب می ریزیم و می گذاریم چند ساعت خیس بخورد تا ورم آن برطرف شود. بعد از این مدت پیاز را ریز خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی اجاق گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و دو تا سه دقیقه تفت دهید تا شفاف و شیشه ای شود.

سطح سوم

حالا گوشت خورش را به صورت چرخ کرده برش می دهیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس گوشت را حدود 5 دقیقه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد سپس لپه را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

لپه را با بقیه مواد یکی دو دقیقه تفت می دهیم سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک چوب دارچین به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می دهیم تا پوره گوجه فرنگی شود. سرخ شده است.

مرحله پنجم

در این مرحله آب جوش اضافه می کنیم و در قابلمه را می بندیم تا لپه و گوشت به مدت یک تا یک ساعت و 30 دقیقه بپزد. در همین حین لیموها را با چنگال سوراخ کرده و در یک فنجان آب داغ بریزید.

نکته: دلیل قرار دادن لیمو در آب داغ این است که خورش تلخ نشود.

مرحله ششم

پس از پخته شدن گوشت و لپه، لیموها را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید، سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید خورش 30-45 دقیقه دیگر روی آتش بماند تا غلیظ شود.

مرحله هفتم

در همین حین بامیه های شسته شده را با حوله خشک می کنند سپس ظرف مناسبی روی اجاق گذاشته و کمی روغن می ریزند. سپس بامیه ها را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه ای شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله بعد از اینکه خورش کمی سفت شد بامیه ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش 10 دقیقه دیگر روی آتش بماند. در آخر خورش را در ظرف دلخواه می ریزیم و با سیب زمینی سرخ شده به دلخواه تزیین می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا