آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش قیمه قلقلی

خورش قیمه با گوشت قالخلی یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه خورش قیمه قلقلی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
لپه ها 1 فنجان
پیاز 3 عدد
رب گوجه فرنگی 2 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
آب پرتقال کافی
نمک، پاپریکا و پودر دارچین کافی
پودر لیمو عمانی و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش قیمه قلقلی

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی لذیذ در ابتدای کار لپه ها را شسته سپس در ظرف آب می ریزیم. سپس اجازه دهید لپه به مدت 2 تا 3 ساعت در آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

بعد از این مدت لپه را آبکشی کرده و در قابلمه مناسبی می گذاریم سپس به اندازه کافی آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم. حالا لپه را در آبجو می گذاریم تا بجوشد.

سطح سوم

توجه داشته باشید، کف روی لپه را جمع کرده و دور بریزید. حالا ۱ عدد پیاز را رنده کنید و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک و فلفل قرمز و زردچوبه در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا مواد گوشتی را به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم و چرخ می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. سپس اجازه دهید روغن خوب داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کوفته ها را در تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم. حالا پوره گوجه فرنگی را با پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند، سپس پیاز باقی مانده را خلال کنید.

مرحله ششم

سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید سپس پیاز را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کاملا قرمز و طلایی شود. حالا مخلوط پوره گوجه فرنگی و پودر دارچین را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و روغن آن جدا شود سپس لپه های پخته شده را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا لپه را 2-3 دقیقه تفت می دهیم و کلکالی را در قابلمه می گذاریم.

مرحله هشتم

سپس ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید. وقتی خورش به جوش آمد، حرارت را کم کنید و مقداری زعفران و آب پرتقال را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید خورش کاملا جا بیفتد.

مرحله نهم

پس از جا افتادن خورش، قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را در ظرف مورد نظر می ریزند. در آخر روی خورش را با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا