آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش قیسی

خورش قیمه یکی از معروف ترین خورش های ایرانی است که علاوه بر اینکه یک غذای عمومی است، می توان از آن به عنوان غذای نذری در مراسم خاص و مذهبی نیز استفاده کرد. با یکی از کامل ترین آموزش های تهیه خورش قیمه خانگی همراه ما باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوسفند قرمز 200 گرم
لپه ها 100 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
لیمو عمانی 2 عدد
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 1 قطعه
گل سرخ 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه خورش قیسی

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه ابتدا گوشت خورش را شسته و آبکشی می کنیم سپس در قابلمه مناسبی می گذاریم و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم و کمی تفت می دهیم تا آب خورش از بین برود و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله دوم

در این زمان یک پیاز را شسته و خرد کرده و در قابلمه می ریزیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. بعد از نرم شدن پیاز، گوشت خورشتی را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت خورش تغییر کند.

سطح سوم

سپس لپه را که قبلاً 2 ساعت در آب خیس کرده بودیم آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا دوباره چند دقیقه همه چیز را با هم تفت می دهیم سپس یک چوب دارچین به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس چند لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و لپه بپزند. سپس رب گوجه فرنگی را در تابه ای کوچک با کمی روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شود، سپس به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

نکته مهمی که در تهیه خورش نذری باید به آن توجه کرد این است که رب گوجه فرنگی را بعد از اضافه کردن باید تفت دهیم، سرخ کردن رب گوجه فرنگی را خوش رنگ تر و خوش طعم تر می کند.

مرحله ششم

در 15 دقیقه آخر برای اینکه قیمه تلخ نشود، لیمو عمانی را از وسط نصف کرده و تخم مرغ ها را جدا کرده و داخل خورش می گذاریم. پس از پختن گوشت، نمک خورش را نیز اندازه می کنیم و در آخر گلاب را اضافه می کنیم تا بوی خورش گرفته شود.

مرحله هفتم

سیب زمینی ها را به صورت خلالی برش می دهیم و با آب سرد خوب می شوییم تا نشاسته سیب زمینی ها گرفته شود، سپس در روغن سرخ می شوند و در آخر پس از آبکش شدن از روی خورش، با سیب زمینی سرخ شده تزیین می شوند.

نکاتی برای درست کردن خورش گوشت چرخ کرده

خورش قیمه با مرغ

اگر می خواهید از مرغ در خورش خود استفاده کنید، گوشت قرمز را از لیست مواد لازم حذف کنید و به جای آن 400 گرم مرغ اضافه کنید. طرز پخت خورش قیمه هیچ تفاوتی با مرغ و خورش ندارد در حالی که این خورش مرغ بسیار سریع آماده می شود. (منبع: طرز تهیه خورش قیمه)

خورش چرخ کرده با خورش گاو

اگر می خواهید خورش قیمه شما مانند رستوران ها چرب و خوشمزه باشد، می توانید گوشت گاو را به خورش اضافه کنید. البته از آنجایی که ساقه گوشت گاو بزرگ است و حجم خورش شما باید زیاد باشد، بهتر است اجازه دهید تا خورش بپزد، سپس عصاره آن را صاف کرده و فریز کنید، سپس در هر زمان که استفاده کردید مقداری از عصاره ساقه را به خورش اضافه کنید. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا