آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه کدو بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش با قیمه کدو حلوایی

خورش کدو شکم پر یکی از خورش های سنتی و بسیار خوش طعم ایرانی است که با ترکیب گوشت، کدو سبز، لپه و ادویه های معطر تهیه می شود. این خورش با عطر و طعم مطبوع گزینه ای عالی برای یک غذای خانوادگی است. افزودن زعفران و چوب دارچین به این غذا، جدا از ارزش غذایی، ارزش آشپزی آن را نیز افزایش می دهد و تجربه ای متفاوت از خورش ایرانی به ارمغان می آورد.

برای تهیه خورش کدو حلوایی، ابتدا لپه ها را خیس کنید. سپس پیاز را با زردچوبه تفت داده و گوشت را اضافه کرده و با فلفل سیاه تفت دهید. لپه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و سپس آب، چوب دارچین و زعفران را به مخلوط اضافه کنید. کدوها را جداگانه سرخ کنید و به همراه آبلیمو به خورش اضافه کنید. در آخر خورش را با برنج سرو کنید.

عناصر اندازه ی
پیاز بزرگ 1 قطعه
خداوند 1 قاشق غذاخوری
کدو سبز 5 تکه
چوب دارچین 1 قطعه
لپه ها 1 فنجان
گوشت خورشتی 250 گرم
زعفران کافی
نمک، فلفل، پوست لیمو، زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش با قیمه کدو حلوایی

مرحله 1: آماده سازی لپه ها

ابتدا لپه را چند ساعت در مقداری آب خیس کنید. این باعث می شود که لپه در هنگام پخت زودتر و بهتر بپزد و پف کند.

مرحله 2: پیاز و گوشت را سرخ کنید

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در ظرف مناسبی با کمی روغن پیاز را با زردچوبه تفت دهید تا پیاز شفاف و نرم شود. سپس گوشت خورشتی خرد شده را اضافه کنید.

مرحله 3: ادویه ها و لپه را اضافه کنید

وقتی گوشت را اضافه کردید مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس لپه آماده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا لپه نیز کمی سرخ شود. در آخر پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ آن تیره شود و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله 4: آب و چوب دارچین را اضافه کنید

پس از پختن پاستا، چوب دارچین را به همراه مقداری زعفران پخته شده و آب به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را بجوشانید سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت و حبوبات بجوشد.

مرحله 5: کدوها را سرخ کنید

در این زمان کدوها را بشویید، پوست آنها را بگیرید و به صورت نواری برش دهید. آنها را در تابه با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی و نرم شوند. تفت دادن کدو حلوایی قبل از افزودن به خورش، بافت و طعم بهتری به آن می دهد.

مرحله ششم: کدو حلوایی را به خورش اضافه کنید

بعد از اینکه گوشت و لپه خوب پختند و خورش کمی غلیظ شد، چوب دارچین را بردارید و مقداری زعفران دیگر به همراه نمک اضافه کنید. سپس کدوهای سرخ شده را به خورش اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه دیگر خورش بجوشد.

مرحله 7: آماده شدن برای سرو

در آخر آبلیمو را به خورش اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. اکنون خورش کدو حلوایی شما با برنج سفید آماده سرو است. امیدواریم از طعم لذیذ و عطر فوق العاده آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا