آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه یزدی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش قیمه یزدی

خورش قیمه یزدی یکی از خورش های خوش طعم و لذیذی است که اصل آن مربوط به شهر یزد است. این غذای لذیذ با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود که طرفداران زیادی دارد و یکی از غذاهای مقوی و شاخص است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه خورش قیمه یزدی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت ریز خرد شده را بپزید 300 گرم
نخود فرنگی 1 فنجان
پیاز متوسط 1 قطعه
لیمو عمانی 3 عدد
چوب دارچین 1 قطعه
زعفران کافی
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی

طرز تهیه خورش قیمه یزدی

مرحله اول

ابتدا نخودها را از شب قبل در ظرفی بریزید و مقداری آب جوش در آن بریزید و بگذارید خوب خیس بخورد سپس روز بعد به راحتی پوست نخودها را جدا کنید و نخودها را از وسط نصف کنید و روی آنها را بپوشانید و در ظرفی بریزید. در ظرفی بریزید.

مرحله دوم

سپس پیاز را نگینی خرد کرده و سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس پیاز را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس گوشتی را که به صورت تکه های کوچک پیاز خرد کرده اید اضافه کنید. . .

سطح سوم

سپس گوشت را در تابه تفت می دهیم و تمام قسمت های گوشت را کاملا تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس غلاف نخود را اضافه کرده و خوب تفت می دهیم، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه روی مواد می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. از زردچوبه روشن می شود.

مرحله چهارم

در این خورش از رب گوجه فرنگی استفاده نمی شود و رنگ آن مربوط به زردچوبه و زعفران است، سپس 2 پیمانه آب روی مواد خورش بریزید و هم بزنید، سپس کمی چوب دارچین به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.

مرحله پنجم

وقتی خورش چند جوش آمد، حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید خورش بپزد و خوب جا بیفتد، در این فاصله مقداری لیمو عمانی را در آب در حال جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند تا تلخی از پوست لیمو عمانی تمام شده است

مرحله ششم

سپس با چاقو چند سوراخ روی لیمو عمانی ایجاد کنید و سپس داخل خورش بریزید و هم بزنید و بعد از اینکه خورش خوب پخته شد چوب دارچین را خارج کرده و خورش را میل کنید و کمی نمک اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

مرحله هفتم

سپس مقداری پودر زعفران به خورش اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران داخل خورش معلوم شود و عطر و طعم آن کاملا به خورد مواد برود و پس از پخته شدن کامل خورش قیمه یزدی و آماده شدن آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

سپس قیمه یزدی را در ظرف مناسبی بریزید و در ظرفی دیگر برنج زعفرانی را که همزمان با خورش پختید بریزید و این غذای لذیذ و مقوی را با سالاد و ترشی، زیتون سوخاری، سبزی و انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا