آشپزی

طرز تهیه خورش لوبیا سبز گیاهی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش لوبیا سبز گیاهی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز گیاهی

خورش لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت ایرانی است که برای گیاهخواران بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه خورش لوبیا سبز در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پیاز 2 عدد وسط
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
پروتئین سویا 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
لوبیا سبز 3 فنجان
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
سوختن به گرد و غبار 3 قاشق چایخوری
اب 3 فنجان
گوجه فرنگی 1 فنجان
سیب زمینیها 1 قطعه
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سبز گیاهی

مرحله اول

برای تهیه خورش سبزی خوشمزه با لوبیا سبز در ابتدای کار پروتئین های سویا را در ظرف آب می ریزیم سپس به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در آب می گذاریم تا کاملا خیس بخورند.

مرحله دوم

حالا لوبیا سبزها را می شوییم و به اندازه های دلخواه برش می دهیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود.

سطح سوم

وقتی روغن داغ شد لوبیا سبزها را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند. حالا مقداری آب جوش به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید لوبیا سبز به مدت 20 دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

بعد از این مدت لوبیا سبز را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد از ۱ ساعت پروتئین های سویا را در آبکش ریخته و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا پیاز را نگینی خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. سپس مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و پس از داغ شدن، بلافاصله پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود سپس زردچوبه را به تابه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه کاملا سرخ شوند. حالا پروتئین سویا را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا سفیده های سویا را خوب تفت می دهیم تا سرخ شوند سپس پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پوره گوجه کاملا سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله لوبیا سبز را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شود سپس پور غور را به همراه پودر دارچین به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود.

مرحله نهم

سپس آب و نمک را به قابلمه اضافه کنید سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش به مدت 20 دقیقه روی آتش بماند تا مواد کاملا بپزند. حالا گوجه ها را بشویید و پوست آنها را جدا کنید.

مرحله دهم

در این مرحله گوجه ها را نگینی خرد کرده و بعد از 20 دقیقه به قابلمه اضافه می کنیم و سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم لوبیا سبز روی آتش بماند تا کاملا جذب شود.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت که خورش کاملا جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورش را در ظرف مورد نظر بریزید، سپس با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کنید و با برنج سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا