آشپزی

طرز تهیه خورش لوبیا سفید با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش لوبیا سفید را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

خورش لوبیا سفید یکی از خورش های سنتی شمال کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه خورش لوبیا سفید برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لوبیا سفید 1 فنجان
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوجه فرنگی 4 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
بادمجان (اختیاری) 2 عدد
نمک و فلفل کافی
فلفل دلمه ای و پاپریکا کافی
ادویه ها و پودر پوست لیمو را تفت دهید کافی
کره و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

مرحله اول

من آماده می کنم خورش لوبیا سفید مجلسی در ابتدای کار لوبیا سفید را در ظرف آب بریزید و بگذارید کمی خیس بخورد تا تورم آن برطرف شود. سپس پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی اجاق می گذاریم و کمی روغن می ریزیم سپس پیاز را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

سطح سوم

حالا گوشت خورشتی را برش می دهیم و به قابلمه اضافه می کنیم سپس مقداری پاپریکا، فلفل قرمز، ادویه خورشتی، پودر لیمو عمانی و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و به مدت 5 دقیقه آرام آرام تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

پس از سرخ شدن گوشت، پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند، سپس دو عدد گوجه فرنگی را پوست بگیرید و در قابلمه رنده کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله لوبیا سفید را شسته و به همراه ۴ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم. سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت و حبوبات به مدت یک تا یک ساعت و سی دقیقه بپزند.

مرحله ششم

در این مدت سیب زمینی ها و بادمجان ها را پوست بگیرید و به دلخواه برش دهید. در مرحله بعد سیب زمینی ها را با آب سرد بشویید تا نشاسته کاملا پاک شود سپس با حوله خشک کنید.

مرحله هفتم

ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید سپس سیب زمینی ها را اضافه کرده و کاملا سرخ کنید. سپس بادمجان ها را به همین ترتیب سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله هشتم

در این مرحله گوجه های باقیمانده را نصف کرده و در تابه سرخ می کنیم. در آخر بعد از پختن گوشت و حبوبات نمک زده و مزه دار می کنیم و می گذاریم خورش سفت شود.

مرحله نهم

توجه داشته باشید که این خورش مشابه است جیمی با کمی آب سرو می شود پس بهتر است قبل از سرو صبر کنید تا داخل روغن برود. در آخر روی خورش را با سیب زمینی و بادمجان و گوجه فرنگی سرخ شده تزئین می کنیم و با برنج سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا