آشپزی

طرز تهیه خورش لوبیا سفید +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

خورش لوبیا سفید یکی از غذاهای لذیذ استان آذربایجان است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله با دستورهای مختلف تهیه می شود. طرز تهیه خورش لوبیا سفید برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 300 گرم
پیاز بزرگ 1 قطعه
گوجه فرنگی 2 عدد
فلفل ½ فلفل سیاه
لوبیا سفید 1 لیوان و نیم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پاپریکا کافی
زردچوبه و پودر سیر کافی
لیمو عمانی 2 عدد

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سفید خوشمزه ابتدا لوبیا سفید را می شوییم تا گرد و غبار آن گرفته شود. در مرحله بعد لوبیا سفید را در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را تا نیمه از آب پر کنید و بگذارید 2 تا 3 ساعت در آب بماند.

مرحله دوم

حالا بعد از این مدت لوبیاها را در آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود. در مرحله بعد لوبیا سفید را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

سطح سوم

در این مرحله لوبیاها را در آب جوش بگذارید تا نیم پز شوند. سپس فلس های پیاز را برداشته و به صورت خلال های نازک برش می دهیم، سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود، سپس مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و پودر سیر به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس در قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت روی آتش بماند تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی را بشویید، سپس پوست آن را جدا کرده و به قطعات کوچک برش دهید. سپس فلفل را بشویید، سپس دانه ها را جدا کرده و مانند گوجه فرنگی به صورت نگینی برش دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله در تابه مناسبی کمی روغن مایع بریزید سپس گوجه فرنگی و فلفل را اضافه کرده و تفت دهید. سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

حالا پوره گوجه فرنگی را با فلفل به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند. سپس وقتی لوبیا سفید نیم پز شد آنها را از روی حرارت برداشته و در آبکش ریخته و به همراه فلفل ها به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط لوبیا سفید را کمی تفت می دهیم سپس به همراه گوشت به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس خورش را روی آتش می گذاریم تا جا بیفتد، سپس لیمو عمانی را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دهم

حالا به لیمو عمانی آب اضافه می کنیم و در آب می گذاریم تا تلخی آن از بین برود. در 20 دقیقه آخر پخت خورش، لیمو عمانی را به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت که خورش جا افتاد، آن را از روی اجاق برداشته، خورش را در ظرف دلخواه می ریزیم و با برنج زعفرانی و سبزی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا