آشپزی

طرز تهیه خورش ماست +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش

خورش یوشت یکی از خورش های معروف ایرانی است که اصل آن متعلق به شهر اصفهان است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پیاز 1 قطعه
قند ½ فنجان
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
گردو 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام 1 قاشق غذاخوری
ماست پر چرب شیرین 3 لیوان
گوشت گردن گوسفند 250 گرم
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
خلال پسته و زرشک کافی

طرز تهیه خورش

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با ماست ابتدا گوشت گردن را در قابلمه مناسبی بریزید سپس فلس های پیاز را بردارید و خوب بشویید. سپس پیاز را به 2 قسمت تقسیم می کنیم و در قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید سپس به اندازه ای آب اضافه کنید تا روی گوشت را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس به مدت 3 ساعت اجازه می دهیم تا گوشت کاملا بپزد.

سطح سوم

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان گوشت را از قابلمه خارج کرده سپس استخوان ها را جدا کرده و گوشت را خیلی نازک رنده می کنیم. سپس گوشت را در قابلمه مناسبی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را با چرخ گوشت بزنید تا گوشت سفید و کشدار شود. سپس ماست را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی شکر اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله ماست را مدام هم می زنیم تا بجوشد. وقتی ماست به جوش آمد گوشت را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گوشت و ماست مخلوط و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا گردوها را نگینی خرد می کنیم سپس به همراه خلال بادام و زعفران خیس خورده داخل خورش ماست می ریزیم. سپس مقداری نمک و گلاب را با ماست داخل خورش می ریزیم سپس هم می زنیم.

مرحله هفتم

در آخر وقتی خورش با ماست غلیظ و کشدار شد آن را از روی حرارت برداشته سپس در ظرفی که می خواهیم می ریزیم. در آخر خلال پسته و زرشک را برای تزیین بپاشید سپس سرد سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا