آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ آلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش مرغ با آلو

خورش مرغ با آلو یکی از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خورش مرغ با آلو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه یا ران مرغ 4 عدد
کره 20 گرم
آلو 20 عدد
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 1 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
رب آلو 1 قاشق غذاخوری
عصاره مرغ 1 قطعه
کره و زردچوبه کافی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه خورش مرغ با آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ و آلو ابتدا کره را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا آب شود سپس کمی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و با کره حدود یک دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت خیلی ملایم تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از طلایی شدن تمام قسمت های مرغ، آن ها را از قابلمه خارج کنید.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. پیاز را خوب تفت دهید تا سبک و شفاف شود سپس سیر را در قابلمه رنده کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله چهارم

حالا در قابلمه پوره گوجه فرنگی و پوره آلو را در صورت وجود اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ رب ها روشن شود و طعم خام آنها پذیرفته شود، سپس تکه های گوشت مرغ را دوباره به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله عصاره مرغ را در دو لیوان آب جوش حل کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزند.

مرحله ششم

بعد از اینکه مرغ خوب پخت، آلوها را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آلوها چند دقیقه در خورش بپزند. سپس صبر می کنیم تا آب داخل ظرف به غلظت مناسب برسد.

مرحله هفتم

بعد از اینکه آب داخل قابلمه تقریبا آبکش شد و سس باقیمانده کاملا غلیظ شد، خورش ما آماده است. در آخر خورش را در بشقاب گذاشته و روی آن را با سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی تزیین کرده و با برنج سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا