آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ افشاری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش مرغ افشاری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش مرغ افشاری

وقتی صحبت از آشپزی به میان می آید، همیشه دوست داریم چیزهای خوشمزه و متفاوتی را امتحان کنیم، درست است؟ طرز تهیه خورش مرغ افشاری دقیقا یکی از آن دستورهایی است که می تواند سفره های ما را متنوع کند. خورش مرغ افشاری با ترکیبی از میوه های خشک و طعم های عالی می تواند نظر همه را به خود جلب کند. بیایید این دستور خوشمزه را با هم امتحان کنیم.

برای تهیه خورش مرغ افشاری ابتدا آلو و آلو را خیس کنید تا نرم شود. سینه مرغ را به قطعات کوچک برش دهید و کنار بگذارید. پیاز و سیر را تفت دهید تا طلایی شود سپس مرغ و ادویه را اضافه کنید و خوب تفت دهید. پوره گوجه فرنگی و میوه خیس خورده را اضافه کنید و با آب جوش تفت دهید تا خرد شود. در آخر آب گوشت را اضافه کنید و نمک را تنظیم کنید. سپس نوبت به نوشیدن یک کت گرم می رسد!

مواد لازم برای 2 نفر اندازه ی
سینه مرغ کامل بدون استخوان و بدون پوست 1 قطعه
برگ بو خرد شده 10 عدد
آلو بدون هسته 15 عدد
پیاز خرد شده 1 قطعه
سیر له شده 1 قرص
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آب ترش 1/4 فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق چایخوری
روغن و روغن مایع کافی
نمک، فلفل، ادویه کاری، زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش مرغ افشاری

مرحله 1: آماده سازی مواد خشک

ابتدا زردآلو و آلو خشک را بشویید و در کمی آب خیس کنید تا نرم شوند. این کار می تواند زمان پخت خورش را کاهش دهد و باعث شود طعم میوه به خوبی به داخل خورش نفوذ کند.

مرحله دوم: زعفران را آسیاب کرده و بجوشانید

سینه مرغ را به قطعات متوسط ​​تقسیم کنید تا هنگام پخت طعم خوبی پیدا کند. زعفران را با کمی شکر در هاون له کنید و با کمی آب یخ دم کنید تا رنگ و عطر بهتری پیدا کند.

مرحله 3: پیاز و سیر را سرخ کنید

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. در تابه ای مقداری کره و روغن بریزید و پیاز را اضافه کنید. پیاز را تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سیر فشرده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر آن بلند شود.

مرحله چهارم: مرغ را سرخ کنید

مرغ خرد شده را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا تکه های مرغ سرخ شده و کاملا تغییر رنگ دهند. سپس زعفران پخته شده را اضافه کنید تا طعم زعفران به سبد شما اضافه شود.

مرحله 5: ادویه ها و آب را اضافه کنید

بعد از اینکه مرغ با ادویه ها خوب تفت خورد، ادویه کاری را به همراه 1 لیتر آب جوش به قابلمه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید و سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد.

مرحله 6: پخت پوره گوجه فرنگی

وقتی مرغ نیم پز شد، پوره گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید تا رنگ بهتری بگیرد و بوی خامی آن گرفته شود. سپس پاستا را به خورش اضافه کنید.

مرحله 7: میوه های خشک را اضافه کنید

آلوی خیس خورده و قیچی را به خورش اضافه کنید. مخلوط کردن میوه با سایر مواد باعث می شود طعم ها به خوبی ترکیب شوند.

مرحله هشتم: خورش را آرام بپزید

درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا بخار به آرامی خارج شود و خورش آرام آرام جا بیفتد. این مرحله خورش را بسیار غلیظ و خوش طعم می کند.

مرحله 9: آب را اضافه کنید و نمک را تنظیم کنید

در پنج دقیقه آخر پخت مایه کیک را اضافه کرده و نمک خورش را به دلخواه اندازه کنید. آبغوره به خورش طراوت و ترشی خاصی می بخشد.

مرحله دهم: خورش را سرو کنید

بعد از اینکه خورش کاملا پخته و غلیظ شد، آن را به غذای دلخواهتان اضافه کنید و با برنج سفید یا کت نوش میل کنید. این خورش می تواند گزینه بسیار خوبی برای مهمانی ها و مجالس باشد.

انواع ناگت مرغ خوشمزه!

  • طرز تهیه خورش با مرغ و آلو، شام بسیار خوشمزه!
  • طرز تهیه خورش مجلسی با مرغ و گردو با طعم عالی
  • طرز تهیه خورش کاری مرغ هندی با طعم عالی
  • طرز تهیه خورش قرقاول با مرغ مجلسی و طعم فوق العاده ای دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا