آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ ناردونی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش ناردونی مرغ

خورش مرغ ناردونی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه شمال ایران است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خورش ناردونی مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 4 عدد
آب انار 1 فنجان
دانه های خشک انار 1 فنجان
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
رب انار 2 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش ناردونی مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش ناردونی مرغ ابتدا پیاز را خلال کرده سپس قابلمه مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز را خوب تفت دهید تا سبک و شفاف شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را رنده کرده و به همراه مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید. سپس مواد را کمی تفت می دهیم سپس تکه های مرغ را روی پیازها می گذاریم و سرکه را به همراه 1 لیوان آب اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم تا گوشت مرغ کاملا بپزد. پس از پخت کامل مرغ، آب باقی مانده در قابلمه را صاف کنید. سپس رب انار را با کمی روغن در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

سپس قابلمه را روی اجاق بگذارید و رب انار را کمی تفت دهید تا رنگ دلپذیری به خود بگیرد. سپس آب انار را به همراه شکر و دانه های انار اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آب مرغ را به همراه تکه های مرغ به قابلمه اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا مواد دم بکشد و مرغ بپزد. حالا باید صبر کنیم تا سس داخل قابلمه غلیظ شود.

مرحله ششم

بعد از اینکه سس داخل قابلمه غلیظ شد و به سمت مرغ رفت خورش ما آماده است. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با برنج آبکش شده یا کچاپ دلخواه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا