آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ و قارچ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت خورش مرغ و قارچ

خورش مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم مطابق ذائقه خود با ترکیب های مختلف آن را بپزیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت خورش مرغ و قارچ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران یا سینه مرغ 4 عدد
قارچ 300 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
جعفری 100 گرم
هندوانه 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
آویشن 1 قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز پخت خورش مرغ و قارچ

مرحله اول

من آماده می کنم خورش با قارچ و مرغ ابتدا تکه های مرغ را با نمک و فلفل و زردچوبه مزه دار می کنیم سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

وقتی روغن خوب داغ شد، تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و همه تکه ها را به طور یکنواخت سرخ کنید، سپس از تابه بردارید و کنار بگذارید.

سطح سوم

در این مرحله قارچ ها را تمیز می کنیم و می شوییم سپس در همان ماهیتابه کمی روغن می ریزیم و قارچ ها را کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از سرخ شدن قارچ ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

حالا پیاز را ریز خرد می کنیم و در همان ماهیتابه با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل قرمز، آویشن، پودر سیر و پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. سپس 2 فنجان آب جوش را به همراه مقداری نمک و فلفل به تابه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا تکه های مرغ را به همراه قارچ و جعفری خرد شده به تابه اضافه کنید و در تابه را بپوشانید تا مرغ کاملا بپزد. وقتی حدود نصف فنجان آب در ماهیتابه باقی ماند، مایه کیک را اضافه کنید.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که این خورش با کمی آب سرو می شود و بهتر است قبل از سرو بگذارید خوب خودش را بگیرد. در آخر بعد از اینکه خورش داخل روغن افتاد، آن را در ظرف سرو گذاشته و با برنج سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا