آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ و گردو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش مرغ و گردو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت خورش مرغ و گردو

خورش مرغ و گردو یکی از غذاهای لذیذ و ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز پخت خورش مرغ و گردو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ 200 گرم
پیاز 1 قطعه
آلو 10 عدد
رب انار کافی
گردو کافی
زعفران آب پز کافی
زردچوبه و فلفل سیاه کافی
پودر سیر و نمک کافی

طرز پخت خورش مرغ و گردو

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با مرغ و گردو در ابتدای کار سینه مرغ را مکعبی کرده و کنار می گذاریم. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

حالا کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز خرد شده را اضافه کنید سپس کمی تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس مقداری نمک، پودر سیر، فلفل سیاه و زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز کمی سرخ شود سپس تکه های سینه مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ سینه مرغ تغییر کند. سپس آلوها را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گردوها را که درشت باشند بهتر است به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها از بین برود. سپس رب انار را به قابلمه اضافه می کنیم و دوباره به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

حالا به اندازه ای آب به قابلمه اضافه کنید تا سینه مرغ را بپوشاند و درب قابلمه را ببندید سپس اجازه دهید مرغ کاملا بپزد و سس خورش غلیظ شود. در پایان پخت مقداری زعفران آب پز شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

وقتی مرغ کاملا پخت و سس غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را در ظرف مورد نظر می ریزیم. در آخر خورش را با پلو زعفرانی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا