آشپزی

طرز تهیه خورش نخود فرنگی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش نخود فرنگی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش نخود

خورش نخود فرنگی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه خورش نخود برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 800 گرم
نخود فرنگی 1 فنجان
پیاز 2 عدد بزرگ
هویج 2 عدد
آب جوش 1 فنجان
سیب زمینیها 1 عدد وسط
گوجه فرنگی 2 تا کوچیک
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش نخود

مرحله اول

من آماده می کنم خورش نخود خوشمزه در ابتدای کار پیاز را نگینی خرد کنید سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس کمی روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس تکه های سینه و ران مرغ را داخل قابلمه بریزید سپس به پخت ادامه دهید تا رنگ مرغ تغییر کند.

سطح سوم

وقتی سینه‌ها و ران‌های مرغ سفید شد، تابه را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و پوره گوجه‌فرنگی با نمک مزه‌دار می‌کنیم، سپس تفت می‌دهیم تا تکه‌های مرغ طلایی شده و پوره گوجه‌فرنگی پخته و سبک شود.

مرحله چهارم

حالا هویج را شسته و پوست آن را کاملا جدا می کنیم سپس دایره ای برش می دهیم و همراه با نخود به قابلمه اضافه می کنیم. سپس آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تکه های مرغ کاملا بپزند.

مرحله پنجم

در این مرحله در 20 دقیقه آخر پخت، پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و پس از شستن آن ها را به صورت ورقه های درشت برش می دهیم. حالا گوجه ها را بشویید و از وسط نصف کنید سپس به قابلمه با سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا برای لذیذتر شدن خورش، آبلیموی تازه و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم خورش روی آتش بماند تا غلیظ شود. وقتی خورش جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله هفتم

در آخر خورش نخود را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با زرشک پلو و سبزی سبز سرو کنید. نوش جان. طبق ذائقه می توانید به جای مرغ از 300 گرم گوشت گوسفندی استفاده کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا