آشپزی

طرز تهیه خورش چغندر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش چغندر

خورش چغندر یکی از انواع خورش های خوشمزه و محلی ایرانی است که اصل آن مربوط به استان بوشهر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت خورش چغندر در ادامه مطلب همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
چغندر 1 بسیاری
گشنیز تازه 4 دسته
پیاز 2 عدد بزرگ
سیر سبز 2 شاخه
سیر خشک شده 1 بوته
لوبیا چشم بلبلی 1 فنجان
بهم ریختگی 1 فنجان
شنبلیله خشک 1 قاشق غذاخوری
تمر هندی ½ بسته
آب جوش 1 فنجان
فلفل سبز تند کافی
ادویه کاری و زردچوبه کافی
4 بوش ادویه و نمک کافی

طرز تهیه خورش چغندر

مرحله اول

برای تهیه خورش لذیذ با چغندر در ابتدای کار ماش و نخود گاوی را شسته و در ظرف آب می ریزیم سپس باقالی ها را به مدت 3-4 ساعت در آب می گذاریم تا خیس بخورند.

مرحله دوم

پس از این مدت، برگ ها و سر چغندر را به اندازه های دلخواه برش داده و همراه با حبوبات خیس خورده در قابلمه مناسبی قرار می دهند و پس از آن آب می ریزند و روی اجاق می گذارند.

سطح سوم

توجه داشته باشید که آب به اندازه ای باشد که بعد از جوش آمدن مواد، یک تا یک و نیم پیمانه آب در قابلمه باقی بماند. حالا آب قابلمه را جدا کرده و مواد را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

سپس مواد را با گوشت کوب خوب بزنید تا کاملا له شوند. حالا پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای با روغن بریزید سپس روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و تفت دهید تا روشن و طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا سیر را با دندان های ریز رنده شده رنده کنید و به همراه ادویه کاری و زردچوبه و چهار ادویه به تابه اضافه کنید سپس تفت دهید تا عطر سیر و ادویه ها گرفته شود. سپس فلفل سبز را همراه با سیر سبز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا فلفل سبز را به همراه سیر سبز به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس گشنیز را ریز خرد کرده و به ماهیتابه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گشنیز سرخ شده و رنگ آن تیره شود.

مرحله هفتم

در این مرحله شنبلیله خشک را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. حالا مواد خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس تمر هندی را در آب جوش بریزید و خوب هم بزنید.

مرحله هشتم

حالا عصاره تمر هندی را از صافی رد می کنیم تا یکدست و یکدست شود سپس مواد داخل تابه را به همراه عصاره تمر هندی در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خورش جا بیفتد.

مرحله نهم

در این مرحله نمک روی خورش چغندر را اندازه کنید و بگذارید خورش بجوشد تا کاملا غلیظ و کم آب شود. در آخر خورش چغندر را در ظرف دلخواه بریزید و با نان یا نان سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا