آشپزی

طرز تهیه خورش کرفس غلیظ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش کرفس غلیظ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش غلیظ کرفس

خورش کرفس یکی از خورش های سنتی ایرانی است که از ترکیب گوشت یا مرغ و کرفس تهیه می شود. این خورش آب پز و سفت می شود اما به خاطر طعم و عطر فوق العاده اش طرفداران زیادی دارد. ترشی این خورش شاهی است اما می توانید آن را با آب پرتقال یا لیمو جایگزین کنید. این خورش را می توانید با پلو زعفرانی یا کته سرو کنید. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه خورش غلیظ کرفس برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
کرفس 400 گرم
جعفری 200 گرم
نعناع 200 گرم
سبزیجات کرفس خورشتی 100 گرم
گوشت گوسفند یا گاو ورقه شده 200 گرم
هندوانه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی
پیاز 1 قطعه
برگ کرفس 100 گرم

طرز تهیه خورش غلیظ کرفس

مرحله اول

من آماده می کنم خورش کرفس خوشمزه است ابتدا کرفس را می شوییم و برگ های آن را جدا می کنیم و سپس ساقه های کرفس را تکه های یک تا دو سانتی متری می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازچه و جعفری را نیز می شوییم سپس آنها را ریز خرد می کنیم. سپس پیاز را ریز خرد کنید. سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم سپس کمی روغن اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا پیازهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها سبک شوند. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا پیاز و ادویه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا گوشت را برش می دهیم و به آن اضافه می کنیم و گوشت را تفت می دهیم. برگ های جعفری، نعناع و کرفس را در غذاساز بریزید تا ریز خرد شود. سپس تابه ای برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبزیجات کمی سرخ شوند. آب را به گوشت اضافه کنید و بگذارید بجوشد. در این مرحله زردچوبه را اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله ششم

حالا سبزیجات نیمه سرخ شده و یک ساقه کرفس خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید و اجازه دهید با گوشت بپزد. سپس حدود 1 تا 1.5 ساعت طول می کشد تا گوشت در زودپز و حدود دو ساعت در قابلمه بپزد.

مرحله هفتم

سپس درب زودپز یا قابلمه را بردارید و به مقدار دلخواه مایه و نمک اضافه کنید. حالا بگذارید خورش با حرارت ملایم بپزد و روغن را خوب اضافه کنید. سپس در ظرف مناسب با برنج یا کیت سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا