آشپزی

طرز تهیه خورش کنگر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش کنگر

خورش کنگر یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین خورش هاست که خیلی راحت و سریع تهیه می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه خورش کنگر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت خورشتی 300 گرم
کنگر فرنگی را تمیز کنید 750 گرم
جعفری 250 گرم
نعناع 50 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
آب لیموی تازه 1/4 فنجان
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
دارچین کافی

دستور تهیه خورش کنگر فرنگی

مرحله اول

من آماده می کنم خورش کنگر ابتدا میگوها را تمیز کرده و بشویید و بعد از خشک شدن به قطعات کوچک برش دهید سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود سپس میگوها را در آن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس سبزی ها را تمیز کرده و بشویید و وقتی آب اضافی آنها تمام شد، آنها را ریز خرد کنید، سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس سبزی ها را داخل آن بریزید و تفت دهید تا کاملا داغ شوند. خوب سرخ شده می شوند

سطح سوم

وقتی سبزی ها تیره شدند از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه ای با کمی روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا روشن و طلایی شود سپس گوشت را اضافه کنید.

مرحله چهارم

گوشت را از قبل ریز خرد می کنیم و با پیاز در تابه تفت می دهیم تا همه قسمت های آن سرخ شود و رنگ گوشت تغییر کند، در صورت تمایل سیر و فلفل سیاه و کمی فلفل قرمز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ زردچوبه را باز کنید.

مرحله پنجم

سپس کنگر و سبزی را در ماهیتابه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید سپس 3 پیمانه آب روی مخلوط مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید همه مواد خوب بپزند و خورش جا بیفتد. پخت کمی نمک به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس مقداری پودر دارچین یا چوب دارچین و مقداری آبلیموی تازه روی مواد خورش بپاشید و هم بزنید تا کاملا به خورد خورش برود.

مرحله هفتم

سپس خورش کنگر را در بشقاب مناسبی بریزید و در ظرفی دیگر برنج زعفرانی را که هم زمان پخته شده قرار دهید و این غذای خوش طعم و لذیذ را با سالاد، ترشی، زیتون، سبزی و انواع دارچین و تزیین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا