آشپزی

طرز تهیه خورش گل کلم با گوشت قلقلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش گل کلم با گوشت کلکال

خورش گل کلم در غذاهای ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. این خورش ترکیبی از طعم ها و رنگ های جذاب همراه با رایحه ای مطبوع است که خاطرات روزهای گرم و صمیمی را زنده می کند. بیا امروز دور هم جمع بشیم هدف سایت چیست؟با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم سنتی و خوشمزه با گوشت همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر مقدار مواد
گل كلم 1 عدد کوچک
گوشت چرخکرده 500 گرم
پیاز 2 عدد
روغن برای سرخ کردن کافی
پوره یا رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و ادویه به میزان دلخواه کافی

طرز تهیه خورش گل کلم با گوشت کلکال

مرحله 1: گل کلم را آماده کنید

ابتدا گل کلم را با دقت تمیز کرده و بشویید. برای از بین بردن هرگونه میکروب، گل کلم را به قطعات دلخواه برش دهید و در آب با کمی نمک و سرکه خیس کنید. بعد از 15 دقیقه آنها را آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله 2: گل کلم را سرخ کنید

در این مرحله گل کلم آماده شده را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس با کمی روغن و زردچوبه به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گل کلم از بین برود.

مرحله 3: پختن گوشت قلکالی

پیاز را پوست گرفته، رنده می کنیم (آب اضافی آن را از پیاز جدا می کنیم تا کوفته ها باز نشوند) و با گوشت چرخ کرده و مقداری ادویه مخلوط می کنند. این مخلوط را خوب ورز دهید تا یکدست شود. سپس به اندازه یک گردو از مواد بردارید و به شکل نبات های کوچک درست کنید و سرخ کنید. گوشت ها باید نیم پز و کمی سرخ شوند.

مرحله 4: تهیه سس گوجه فرنگی

در تابه ای جداگانه رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید تا بوی آن از بین برود. برای جذابیت بیشتر خورش می توانید از ترکیب پاستا و رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

مرحله 5: مواد را به سس اضافه کنید

در این مرحله گل کلم و گوشت کلکال سرخ شده را به مخلوط رب اضافه کنید. سپس آب جوش بریزید و هم بزنید. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش به مدت 1 ساعت بجوشد.

مرحله 6: مزه دار کنید و سرو کنید

در پایان پخت نمک و فلفل سیاه روی خورش را اندازه کنید و با کمی آب پرتقال یا آبلیموی تازه طعم خورش را تکمیل کنید. این خورش سنتی را می توانید با برنج سرو کنید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا