آشپزی

طرز تهیه دسر آلبالویی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دسر آلبالویی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر گیلاس

دسر آلبالو یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر آلبالو را در ادامه مطلب ببینید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای دسر گیلاس
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری چاشنی
ارد 1 قاشق غذاخوری چاشنی
قند 1 لیوان شراب قرمز
شیر نر 4 لیوان
یک تخم مرغ 1 قطعه
کره 1 قاشق غذاخوری
وانیل شکر 1 بسته
کرم رنگ 200 گرم
مواد لازم برای سس آلبالو
گیلاس یخ زده 2 فنجان
قند 5 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر گیلاس

مرحله اول

برای تهیه یک دسر آلبالو خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه آرد و نشاسته ذرت و تخم مرغ در قابلمه مناسبی ریخته سپس با همزن خوب هم میزنیم تا مواد کاملا در شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط شیر غلیظ شود. وقتی مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس کره و وانیل را اضافه کنید.

سطح سوم

حالا دسر را مدام هم می زنیم تا وانیل و کره کاملا حل شود. بعد خامه دسر را در دمای محیط می گذاریم تا دمای آن کمی پایین بیاید سپس خامه صبحانه را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خامه دسر را 5 دقیقه بدون وقفه هم میزنیم تا خامه به طور یکنواخت در خامه پخش شود. بعد بشقاب های سرو را انتخاب می کنیم سپس مخلوط دسر را به فاصله 1 انگشت از سطح ظرف می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سس آلبالو را با ریختن آلبالوهای یخ زده به همراه شکر در قابلمه مناسبی آماده می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آلبالوها آبکش شده و بپزند.

مرحله ششم

وقتی مخلوط آلبالو به جوش آمد، نشاسته ذرت را با کمی آب مخلوط کرده و مدام هم بزنید به قابلمه اضافه کنید. حالا بگذارید سس کمی بجوشد و در پایان پخت کره را اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

حالا سس آلبالو داغ را روی پایه دسر بریزید سپس در دمای محیط استراحت دهید تا دمای سس کمی کاهش یابد. سرگرمی روز دسر را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا