آشپزی

طرز تهیه دسر برفی ترکیه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر برفی ترکی

دسر برفی ترکی یکی از دسرهای خوشمزه و مجلل است که در کشورهای ترکیه طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر برفی ترکی در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پایه کیک
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 140 گرم
ارد 130 گرم
پودر خمیرمایه 1 بسته
وانیل 1 بسته
مواد لازم برای خیس کردن کیک
شیر نر 600 میلی لیتر
کرم رنگ 200 گرم
مواد لازم برای خامه
نشاسته 40 گرم
ارد 55 گرم
شکر دانه ریز 125 گرم
شیر نر 1 لیتر
شکلات سفید 80 گرم
وانیل 1 بسته
کرم رنگ 200 گرم
مواد لازم برای دسر
پسته کافی
شکلات سفید کافی
پودر نارگیل کافی

طرز تهیه دسر برفی ترکی

مرحله اول

برای تهیه دسر برفی ترکی خوشمزه ابتدا کیک را آماده می کنیم و برای این منظور فر را با دمای 175 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر در ظرفی بریزید.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی به مدت 5 تا 6 دقیقه خوب هم بزنید تا کرمی و کشدار شود. سپس وانیل را اضافه کرده و 30 ثانیه هم می زنیم و سپس آرد و بکینگ پودر را سه بار الک می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از یک طرف هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا داخل قالب مربعی را با کاغذ پخت بپوشانید.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک کاملا بپزد.

مرحله پنجم

در این مدت برای خیس خوردن کیک، شیر و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید سپس در یخچال نگهداری کنید. حالا با الک کردن آرد داخل قابلمه خامه را درست می کنیم.

مرحله ششم

حالا نشاسته ذرت و شکر گرانول را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید سپس شیر سرد را کم کم به قابلمه اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد داخل شیر خوب حل شود.

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه را روی اجاق می گذاریم و مدام هم می زنیم تا خامه به غلظت فرنی برسد. وقتی خامه غلیظ شد وانیل و شکلات سفید را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله هشتم

بعد تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خامه به دمای محیط برسد سپس خامه صبحانه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در این فاصله چند بار خامه را هم بزنید تا روی آن بسته نشود.

مرحله نهم

وقتی کیک کاملا پخت، آن را از فر خارج کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کیک آن را از فرم خارج می کنیم و با اره به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه از کیک را در ظرفی که می خواهیم می ریزیم سپس با مخلوط شیر و خامه خیس می کنیم. سپس قسمتی از خامه را جدا کرده و بقیه را روی لایه اول کیک بریزید و کاملا پخش کنید.

مرحله یازدهم

سپس مقداری پسته و شکلات خرد شده را روی خامه می‌مالیم و سپس اسفنج دوم را فیکس می‌کنیم. حالا دوباره کیک را مرطوب کنید و روی کیک را با خامه باقی مانده بپوشانید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی کیک را با مقدار زیادی پودر نارگیل می پوشانیم و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. بعد از این مدت دسر برفی را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا