آشپزی

طرز تهیه دسر زعفرانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر زعفرانی

دسر زعفرانی یکی از دسرهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دسر زعفرانی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شیر نر 3 لیوان
قند 1 فنجان
کرم رنگ 200 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
آب سرد ½ فنجان
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه یک دسر ساده زعفرانی ابتدا ژلاتین را با آب سرد در ظرف مناسبی بریزید و هم بزنید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری حرارت دهید تا کاملا شفاف شود.

مرحله دوم

حالا شیر و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا ذرات شکر داخل شیر کاملا حل شود. توجه داشته باشید که شیر نمی جوشد.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط شیر را از روی حرارت برداشته سپس ژلاتین را به همراه وانیل و زعفران خیس خورده اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. سپس مقداری شیر را با خامه مخلوط می کنیم تا کرم هم دمای شیر شود.

مرحله چهارم

حالا تمام خامه را به مخلوط شیر اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. سپس قابلمه مناسبی را انتخاب می کنیم و با کمی روغن مایع چرب می کنیم و مخلوط دسر زعفرانی را داخل قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در آخر قالب را داخل یخچال می گذاریم و می گذاریم دسر به مدت 5 ساعت در یخچال بماند تا سفت شود. در نهایت بعد از این مدت فرم را از فریزر خارج کرده سپس دسر را در ظرف مورد نظر برگردانید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا