آشپزی

طرز تهیه دسر عربی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دسر عربی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر عربی

دسر عربی یکی از دسرهای محبوب و پرطرفدار عربی است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف درست می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه دسر عربی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شیر نر 2 لیوان
بیسکویت پای بوربن 20 عدد
کرم رنگ 100 گرم
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
اب ¾ لیوان
پودر فوری نسکافه 2 بسته
کاسترد کاراملی 1 بسته

طرز تهیه دسر عربی

مرحله اول

برای تهیه دسر عربی ابتدا ژلاتین را در آب پهن می کنیم و می گذاریم اسفنجی شود. بعد ژلاتین رو روی حرارت غیر مستقیم بخار داخل کتری داغ می کنیم تا شفاف بشه.

مرحله دوم

حالا بگذارید ژلاتین کاملا خنک شود. بعد از آن شیر را به همراه کرم کارامل در قابلمه مناسبی بریزید و پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و در قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا مخلوط شیر گرم شود.

سطح سوم

توجه داشته باشید که شیر جوشانده برای گرم شدن کافی است. سپس وقتی مخلوط شیر داغ شد حرارت را خاموش می کنیم و ژلاتین را اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس می گذاریم کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط شیر را داخل مخلوط کن می ریزیم سپس بیسکویت های ریز ریز را خرد کرده و داخل مخلوط کن می ریزیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس خامه صبحانه را به دسر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا دوباره مواد دسر را با هم مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد از آن یک فرم مناسب انتخاب می کنیم که با کره مایع آغشته می کنیم و دسر را داخل آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله فرم را در یخچال می گذاریم و می گذاریم دسر به مدت 4-5 ساعت در یخچال بماند تا کاملا بسته شود. سپس بعد از این مدت فرم دسر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در آخر با تیغه چاقوی خیس دسر عربی را از فرم جدا می کنیم سپس دسر را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. سپس به دلخواه روی دسر را با تکه های شکلات و خامه شیرینی تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا