آشپزی

طرز تهیه دسر لیمویی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر لیمو

دسر لیمو یکی از دسرهای خوشمزه و معطری است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه دسر لیمو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای دسر لیمو
شیر نر 4 فنجان
قند 1 فنجان
ارد 1 فنجان
زرده 1 قطعه
وانیل ½ قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قطعه
بیسکویت پتی پور 2 بسته
پودر نارگیل کافی
مواد لازم برای سس لیمو
اب 2 لیوان
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
قند 7 قاشق غذاخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قطعه
آبلیموی تازه ½ فنجان

طرز تهیه دسر لیمو

مرحله اول

برای تهیه دسر لیموی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، آرد، زرده تخم مرغ، وانیل و رنده پوست لیمو در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن خوب هم بزنید تا مواد داخل شیر یکدست شود. مختلط کاملا حل می شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا ملاس به غلظت فرنی برسد. وقتی مخلوط محلبی غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و یک ردیف بیسکویت بوربن پنجم را در ظرف مناسب بچینید.

سطح سوم

سپس قسمتی از مخلوط محلبی داغ را به طور یکنواخت روی بیسکویت ها می ریزیم و با کفگیر پهن می کنیم. حالا این مراحل را تا 4 لایه ادامه می دهیم، سپس می رویم تا سس لیمو درست کنیم، برای این کار در قابلمه آب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا آبلیموی تازه، پوست لیمو رنده شده، نشاسته ذرت و شکر را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس قابلمه را روی اجاق بگذارید و مدام هم بزنید تا سس لیمو به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله پنجم

وقتی سس لیمو به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و روی مواد داخل کاسه بمالید، سپس با سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله ششم

بعد از این مدت ظرف را از یخچال خارج کرده و روی سس لیمو را با کمی نارگیل تزئین کنید. در آخر دسر را به اندازه های دلخواه برش بزنید و با خلال های لیمو ترش و پسته تزئین کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا