آشپزی

طرز تهیه دسر مفروخه عربی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دسر مفروخه عربی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر عربی

دسر عربی مافوروخا یکی از دسرهای لذیذ و لذیذ عربی است که در واقع نوعی حلوا است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد.دسر عربی مافوروخا بسیار راحت و سریع تهیه می شود و برای سرو بسیار مناسب و شیک می باشد. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه دسر عربی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
قند 1 فنجان
اب 1 فنجان
کره 1 قاشق غذاخوری
گلاب و آب پرتقال 2 قاشق غذاخوری
آرد سمولینا 1 فنجان
پودر پسته 2 لیوان
رنگ خوراکی سبز 1/4 قاشق چایخوری
گلاب روی دست های خیس 1/4 فنجان
مواد لازم برای شهد
قند 2 لیوان
اب 1 فنجان
آب لیمو یا آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری یا چند قطره
عرق بهار نارنج 1/4 قاشق غذاخوری
گل سرخ نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر عربی

مرحله اول

ابتدا شکر را در قابلمه بریزید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شکر در آب حل شود و کاملا مخلوط شوند و مخلوط آب و شکر به آرامی شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد کره را اضافه کنید و هم بزنید تا داخل مخلوط ذوب شود سپس گلاب را به مواد بریزید، بنا به ذائقه خود به جای گلاب فقط می توانید از مخلوط گلاب و پرتقال استفاده کنید. آب میوه ای که طعم بهتری دارد.

سطح سوم

سپس آرد بلغور را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مدام هم بزنید و بگذارید چند دقیقه با هم بپزند و مواد غلیظ شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید و پودر پسته را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب مواد مواد تشکیل دهنده یکسان است

مرحله چهارم

سپس رنگ خوراکی را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدست شود سپس دستتان را با گلاب خیس کنید و تکه ای از خمیر را بردارید و با دست یا از قالب آماده شکل دهید یا از کاسه استفاده کنید. .

مرحله پنجم

سلفون را در قالب یا کاسه قرار دهید و مقداری پسته در ظرف بریزید و خمیر را در کاسه قرار دهید و به شکل کاسه ای در آورید تا به شکل کاسه خالی شود و سپس با خامه یا مخلوط پر کنید. با خامه و پنیر.

مرحله ششم

سپس روی خمیر را با تکه ای دیگر از خمیر بپوشانید و لبه های خمیر را به هم وصل کنید و فشار دهید تا مواد داخل خمیر نریزد سپس روی قالب را سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا سفت و غلیظ شود. بودن

مرحله هفتم

در همین حین شهد خمیر را آماده کرده و در قابلمه ای مقداری آب بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید سپس جوهر لیمو را روی مواد بریزید و سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا مخلوط به جوش آید.

نکته

به جای آب لیمو می توانید از چند قطره آب لیموی تازه استفاده کنید.

مرحله هشتم

وقتی شربت شروع به جوشیدن کرد مخلوط مواد را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و غلیظ شود و وقتی شربت به غلظت مناسب رسید قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب چشمه و نارنج و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله نهم

سپس شربت را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود سپس هنگام سرو قالب یا کاسه را از یخچال خارج کنید و خمیر را به آرامی از ظرف خارج کنید سپس سلفون دور خمیر را بردارید و عسل خنک شده را روی آن قرار دهید. و در آخر دسر عربی را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با مقداری پودر پسته تزیین کنید و این دسر خوش طعم و خوشمزه را با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا