آشپزی

طرز تهیه دسر پارافه‌ موز با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دسر پارافه‌ موز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر پارفی موز

دسر پارفی موز یکی از دسرهای خوشمزه، لذیذ و ساده است که بافتی سبک و لطیف دارد و به روش های مختلف با مواد مختلف بسیار راحت تهیه می شود، این دسر شیک برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب است و طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه دسر پارفه موز برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
شیر نر 1 لیوان و نیم
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
بیسکویت پور ریزه ساده 1 بسته
وانیل نصف قاشق چایخوری
شکلات 50 گرم
موز ورقه شده کافی
گردو خرد شده کافی
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده و فندق آسیاب شده برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام برای تزئین 1 قاشق غذاخوری چربی
تزئین شده با تکه های شکلات و ترافل های رنگارنگ کافی
توت فرنگی و موز برش داده شده برای تزئین کافی

طرز تهیه دسر پارفه موز

مرحله 1: نشاسته ذرت و شیر را با هم مخلوط کنید

ابتدا مقداری شیر را در قابلمه بریزید سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا نشاسته ذرت و شیر خوب مخلوط شوند و ذرات نشاسته داخل شیر به صورت گلوله ای باقی نماند و بافت آن صاف و یکنواخت است

مرحله دوم: قابلمه را روی اجاق بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم شکر را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا شیر کم کم داغ شود و ذرات شکر در آن حل شده و با دست بافتی به وجود بیاید، مخلوط را فراموش نکنید هم بزنید. به طور مداوم تا زمانی که باید ته نشین شود و بافت آن به تدریج ضخیم تر شود.

مرحله 3: خامه و وانیل را به مخلوط اضافه کنید

مخلوط فرم گرفته باید به غلظت فرنی برسد، وقتی مخلوط مواد به غلظت مناسب رسید، کمی خامه به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا خامه کاملا با مواد مخلوط شود، سپس کمی وانیل روی مواد بریزید و مخلوط کنید تا عطر وانیل پخش شود و با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله 4: مخلوط مواد را در دو کاسه جداگانه بریزید و شکلات را در یک کاسه کوچک آب کنید.

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و مخلوط را به دو قسمت تقسیم کنید و در دو کاسه جداگانه بریزید سپس در ظرف کوچکی مقداری شکلات بریزید و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات آب شود. .

مرحله 5: شکلات را به یکی از ظرف ها اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید

سپس شکلات ذوب شده را به یکی از کاسه های همزن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب ترکیب شوند تا طعم شکلاتی با مواد هماهنگ شود و به شکل مخلوط شکلاتی درآید.مقدار شکلات مصرفی بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله ششم: بیسکویت های پتی پور را در میکسر یا با آسیاب دستی آسیاب کنید

سپس مقداری بیسکویت پتی پور را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و آنها را کاملا آسیاب کنید، اگر همزن ندارید می توانید از مخلوط کن دستی بیسکویت ها را آسیاب کنید و آن ها را کاملا آسیاب کنید تا بافت صافی پیدا کند.

مرحله هفتم: بیسکویت های پودر شده را داخل کاسه بریزید و مخلوط سفید را به آنها اضافه کنید

سپس مقداری پودر بیسکویت را با قاشق در بشقاب های جداگانه سرو بریزید، سطح آن را صاف کنید تا یک لایه بیسکویت در ته ظرف دسر قرار گیرد، سپس یک لایه از جرم سفید روی بیسکویت های پودر شده بریزید و سطح آن را با مخلوط صاف کنید.

مرحله هشتم: موز ورقه شده را روی مخلوط بریزید و گردوها را خرد کنید

سپس موز را پوست کنده و نگینی خرد کنید سپس روی مخلوط سفید مقداری از موز خلال شده را بریزید و پهن کنید سپس مقداری گردو را ریز خرد کنید تا زیر دندان احساس شود. که باید انجام شود

مرحله نهم: گردوی خرد شده را اضافه کنید و تمام مواد را لایه به لایه روی هم بریزید

گردوی خرد شده را روی موز بریزید و پهن کنید، سپس یک لایه دیگر پودر بیسکویت روی گردوها بزنید و لایه به لایه ادامه دهید تا بشقاب یا لیوان های سرو پر شود، سرگرمی روز یک لایه از مخلوط شکلاتی روی همه مواد ریخته می شود.

مرحله 10: دسر را به دلخواه تزیین کنید

سپس به سلیقه خود پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، خلال بادام، تکه های شکلات و ترافل رنگی یا چند برش توت فرنگی، موز حلقه شده و یک تکه شکلات بپاشید و روی دسر را تزیین کنید. . در آخر پارفه موز را به عنوان دسری شیک، خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی به همراه انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا