آشپزی

طرز تهیه دسر پان اسپانیا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر اسپانیایی تابه ای

دسر پان اسپانیایی یکی از دسرهای بین المللی لذیذ است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دسر اسپانیایی تابه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای یک دسر اسپانیایی
بیسکویت پای بوربن 1 بسته
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 1 فنجان
نشاسته 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 4 لیوان
آرد سفید ½ فنجان
کره 50 گرم
کرم رنگ 150 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
گردو ½ فنجان
موز 2 عدد

طرز تهیه دسر اسپانیایی تابه ای

مرحله اول

برای تهیه دسر پان اسپانیایی لذیذ، در ابتدای کار، تخم مرغ، شکر و وانیل را در ظرف مناسبی اضافه کنید، سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم بزنید تا مواد سبک و کشدار شوند.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس آرد و نشاسته را در صافی بریزید و داخل قابلمه با شیر صاف کنید. در همین حین مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود.

سطح سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را کم کم داخل مخلوط شیر بریزید و به آرامی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مخلوط شیر و تخم مرغ را مدام هم می زنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.

مرحله چهارم

در این مرحله که خامه دسر به غلظت مناسب رسید ظرف را از روی حرارت برداشته سپس خامه صبحانه را همراه با کره به خامه دسر اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا فراستینگ را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس پودر کاکائو را به یکی از فراستینگ ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا رنگ فراستینگ تغییر کند. سپس بشقاب سرو را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله بیسکویت های بوربن پنجم را خرد می کنیم سپس در ظرف مورد نظر خود می ریزیم. سپس مقداری از مخلوط کاکائوی دسر را روی بیسکویت ها بریزید سپس مقداری گردو روی مخلوط دسر بمالید.

مرحله هفتم

حالا موز را پوست بگیرید، سپس آن را قاچ کنید و موز را روی گردو بچینید. در مرحله بعد مایه سفید را روی مواد بریزید سپس مقداری پودر کاکائو را داخل الک بریزید.

مرحله هشتم

در آخر کاکائو را روی دسر الک کنید. سپس دسر را در یخچال می گذاریم و می گذاریم کاملا خنک شود. در انتها دسر را از یخچال خارج کرده و به دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا