آشپزی

طرز تهیه دسر پرتقالی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر پرتقالی

دسر پرتقال یکی از دسرهای شیک و لذیذ است که ظاهری جذاب و رنگارنگ دارد و شما می توانید به راحتی و به سرعت این دسر خوشمزه و خوش عطر را بدون خامه و ژلاتین درست کرده و برای پذیرایی و مهمانی از آن استفاده کنید. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه دسر پرتقالی برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد تشکیل دهنده پودینگ
آب پرتقال 3 فنجان
قند 1 فنجان
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری چاشنی
رنده پوست پرتقال 1 قطعه
مواد تشکیل دهنده کاسترد تخم مرغ
شیر نر 1 لیتر
قند 1 فنجان
آرد سمولینا 8 قاشق غذاخوری
وانیل کافی
مارگارین یا کره 1 قاشق چایخوری
بیسکویت شکلاتی خامه ای نیمه بسته

طرز تهیه دسر پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه دسر پرتقال ابتدا آب پرتقال را در قابلمه ای بریزید تا پودینگ پرتقالی درست شود سپس نشاسته ذرت را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس شکر را روی مواد بریزید و هم بزنید تا شکر در مخلوط و بافت مواد حل شود. یکنواخت می شود

مرحله دوم

حالا یک عدد پرتقال را بشویید و با رنده رنده پوست پرتقال رنده کنید، در نظر داشته باشید که در حین رنده کردن، پوست سفید پرتقال را رنده نکنید زیرا دسر را تلخ می کند، سپس به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن گرفته شود. پرتقال در مخلوط موجود است مخلوط باید آزاد شود.

سطح سوم

سپس قابلمه را با مواد روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق هم بزنید تا غلظت مواد زیاد شود و وقتی مخلوط غلیظ شد از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه از بین برود و مخلوط خنک شود. کمی.

مرحله چهارم

سپس به سلیقه و سلیقه خود قالب را انتخاب کنید، بهتر است از قالب متوسط ​​استفاده کنید و آن را با روغن چرب کنید، سپس قالب را کمی خیس کنید (تا دسر راحتتر از قالب جدا شود) و سپس بگذارید. مخلوط پودینگ در قالب

مرحله پنجم

برای تهیه خامه ابتدا شیر را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس آرد بلغور را اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شده و مواد یکدست شود سپس شکر را اضافه کرده و مدام هم می زنیم.

مرحله ششم

وقتی شکر کاملا در مخلوط حل شد و مواد به غلظت فرنی رسید یک قاشق کره به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید و وقتی کره کاملا در مخلوط حل شد سپس بریزید. وانیل را روی مواد قرار دهید و هم بزنید.

مرحله هفتم

حالا مقداری از خامه را روی دسر پرتقالی بریزید و سطح آن را صاف کنید، سپس بیسکویت های شکلاتی را از وسط نصف کرده و به دلخواه روی خامه بچینید، سپس بقیه خامه را روی بیسکویت ها بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله هشتم

سپس قالب را از عصر تا صبح یا به مدت 8 ساعت در یخچال بگذارید تا دسر کاملاً شکل خودش را بگیرد و قوام آن ثابت شود سپس از یخچال خارج کرده و کناره های دسر را با یک قالب از قالب جدا کنید. چاقو بزنید و قالب را برگردانید و دسر را سرو کنید و از قالب خارج کنید.

مرحله نهم

حالا دسر پرتقال را به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را با خامه یا مقداری شکلات صبحانه و یک تکه پرتقال تزیین کنید و به عنوان یک دسر شیک، جذاب و فوق العاده خوشمزه با عطر و طعم آن سرو کنید. پرتقال ها.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا