آشپزی

طرز تهیه دسر کنافه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر کنافه

دسر کونافه یکی از دسرهای خوشمزه و لذیذ ترکی است که بسیار راحت و سریع تهیه می شود.دسر کونافه در زبان ترکی به آن دسر کانفه نیز می گویند و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب و شیک است و طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه دسر کنافه برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای دسر
میدان کادایف 250 گرم
کره 125 گرم
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزای رنده شده 2 بسته معادل 250 تا 300 گرم
مواد لازم شربت
قند 2 لیوان
اب 2 لیوان

طرز تهیه دسر کنافه

مرحله اول

ابتدا کادایف ها را با چاقو برش دهید و سپس در ظرف کوچکی مقداری روغن بریزید و به روش حمام آب روی بخار کتری آب کنید سپس روی کادایف های برش خورده بریزید و خوب مخلوط کنید تا طعم و عطر روغن گرفته شود. به طور کامل جذب می شود.

نکته

برای تهیه دسر کنافه می توانید از کادایف تازه و خشک استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس کف ظرف مناسبی کمی کره نرم شده ریخته و تابه را کاملا چرب می کنیم، سپس نیمی از کادایف را کف تابه ریخته و فشار می دهیم، سپس پنیر را روی تمام سطح کادایف ها قرار می دهیم بقیه کادایف ها را روی پنیر ریخته و فشار دهید.

نکته

دسر کونافه پنیر مخصوصی دارد که نوعی پنیر سفید بدون نمک است و با حرارت منبسط می شود اما وجود ندارد و می توانید از پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا استفاده کنید.

سطح سوم

سپس کادایف ها را با ته لیوان کاملا فشار دهید و سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و به صورت کنترل شده بپزید، حدود ده دقیقه طول می کشد تا کادایف ها پخته و طلایی شوند، در همین حین شربت را آماده کنید. .

مرحله چهارم

مراقب باشید شربت را از قبل تهیه نکنید چون باید شربت داغ را روی دسر داغ ریخته و سرو کنید و برای تهیه شربت در قابلمه مناسبی مقداری شکر بریزید سپس کمی آب اضافه کنید و هم بزنید. مختلط

مرحله پنجم

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود، وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد، اجازه می دهیم شربت به مدت 7-8 دقیقه بجوشد و وقتی به غلظت مناسب رسید، شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. .

مرحله ششم

کادایف ها را با همزن یا ظرف دیگری مدام فشار دهید تا سرخ شوند و وقتی یک طرف آن سرخ شد، در ظرف دیگری برگردانید و رشته های کادایف را که در تابه ریخته اید تمیز کنید تا نسوزند و ظاهر آن ها خراب نشود. و شکل دسر

مرحله هفتم

سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط ​​آب شود و سپس طرف دیگر کناف را در تابه قرار دهید و بگذارید سرخ شود و وقتی کناف طلایی شد تابه را از روی حرارت بردارید و 2 لیوان شربت را روی آن بریزید. آی تی. .

مرحله هشتم

بعد از ریختن شربت، قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا با شربت بجوشد و شربت کاملاً جذب کناف شود، این کار را دو بار انجام دهید و سپس کناف را در ظرف مناسبی برگردانید، سپس روی دسر را با مقداری پودر پسته یا آسیاب شده بپاشید. گردو تزیین در آخر دسر کنافه را به عنوان یک دسر شیک و خوشمزه با بستنی یا شیر یا خامه و سایر دسرها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا