آشپزی

طرز تهیه دسر یلدایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر یلدای

دسر یلدا یکی از دسرهای خوشمزه و شیک است که درست کردنش بسیار راحت است.این دسر از دو لایه مختلف با طعم های مختلف ژله و بستنی درست می شود.دسر یلدا را می توان به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه کرد. برای راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر یلدای به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای قسمت ژله مقدار مواد
دانه های انار 1 قطعه
پودر ژله انار 1 بسته
مواد لازم برای فرنی بستنی مقدار مواد
شیر نر 2 لیوان
قند 5 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری غذای خالص
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
وانیل کافی
بستنی وانیلی 1 فنجان
آجیل (پسته، گردو، فندق، بادام) برای تزیین کافی
شکلات چیپسی برای تزیین کافی
انار و موز برای تزیین کافی

طرز تهیه دسر یلدای

مرحله اول: ژله را آماده کرده و در آب جوش حل کنید

ابتدا ژله انار را در ظرفی بریزید سپس یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود سپس ظرف ژله را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا ذرات پودر ژله کاملا در آب حل شود. .

مرحله 2: آب سرد را اضافه کنید

بعد از اینکه بافت ژله شفاف و یکدست شد، مخلوط را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید، سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شود، سپس انار قرمز و رسیده را تمیز کنید، بشویید و خشک کنید.

مرحله 3: دانه ها را از انار جدا کنید

سپس انار را برش دهید و دانه های آن را بردارید سپس مقداری از دانه های انار را در ظرف مورد نظر بریزید به جای استفاده از یک ظرف می توانید از ظرف کوچکتر استفاده کنید سپس ظرف یا ظروف را کج نگه دارید.

مرحله چهارم: ژله را در ظرفی بریزید و در یخچال ثابت کنید

بعد از اینکه ژله انار را در ظرف ریختید، می توانید یک حوله را گرد کرده و در یخچال قرار دهید تا ظرف را به صورت زاویه دار در یخچال قرار دهید.

مرحله 5: آماده سازی فرنی بستنی با شیر و شکر

ژله را 3-4 ساعت در یخچال بگذارید و کاملا ببندید و در همین حین برای له شدن بستنی مواد لازم را آماده کنید ابتدا مقداری شیر در ظرفی ریخته سپس شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله 6: نشاسته ذرت را اضافه کنید

سپس مقداری نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود، سپس قابلمه را با مخلوط روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود، وقتی مخلوط به قوام فرنی رسید، آن را از قابلمه خارج کنید. حرارت

مرحله 7: ژلاتین را در آب سرد حل کنید

سپس مقداری پودر ژلاتین را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل شود و بافتی شفاف و یکنواخت به دست آید.

مرحله 8: مخلوط ژلاتین و بستنی را با هم ترکیب کنید

سپس مخلوط ژلاتین آماده شده را داخل فرنی بریزید، هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود، سپس فرنی را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا حرارت اولیه خود را در دمای محیط از دست بدهد و خنک شود.

مرحله 9: عصاره وانیل و بستنی وانیلی را اضافه کنید

بعد از اینکه مخلوط کمی خنک شد، کمی وانیل اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود، سپس بستنی وانیلی را روی مواد بریزید، دوباره خوب هم بزنید تا بافت یکنواختی به دست آید و بستنی در مواد حل شود. عناصر.

مرحله 10: فرنی بستنی را با ژله انار مخلوط کنید

سپس ظروف ژله را که خوب بسته شده اند از یخچال خارج کرده، بستنی را داخل آن ها بریزید و پر کنید، سپس ظرف ها را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا بستنی بسته شود و بافت آن یکدست شود.

مرحله یازدهم: دسر یلدایی را تزیین و سرو کنید

سپس ظرف دسر را از یخچال خارج کرده سپس روی آن را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و دانه انار یا چند برش موز بپاشید. در نهایت دسر یلدایی را به عنوان دسری شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی در کنار انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا