آشپزی

طرز تهیه دمنوش خاکشیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دمنوش خاکشیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه تهیه آن چای خاکشیر

چای خاکشیر یکی از دمنوش های لذیذ و لذیذ می باشد که جدا از عطر و طعم فوق العاده ای که دارد دارای خواص دارویی بوده و تهیه آن بسیار آسان است.این چای خوشمزه طرفداران زیادی دارد و می توانید از آن برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه چای کاکشر به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
Flixweed 2 قاشق غذاخوری
آب نبات 1 قطعه کوچک
چای خشک برای دم کردن 1 فنجان
آب جوش برای تهیه چای کافی

طرز تهیه چای خاکشیر

مرحله 1: پخت حکشیر

ابتدا مقداری ککشیر در تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، ککشیر را با قاشق هم بزنید تا همه قسمت های آن خوب برشته شود، پس از تفت دادن عطر ککشیر باید به خوبی پخش شود و کم کم رنگ آن تغییر کند. آهسته و تاریک می شوند.

مرحله دوم: چای و آب جوش را داخل قوری بریزید

وقتی رنگ خامه ترش تغییر کرد و کمی تیره شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس مقداری چای مرغوب ایرانی را در قوری ریخته، روی آن آب بجوشانید تا قوری پر شود، به مقدار چای بستگی به اندازه دارد.

مرحله 3: کتری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و چای را دم کنید

سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا چای دم بکشد و غلیظ شود، چای های مختلف معمولا بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد تا خوب دم بکشند و عطرشان پخش شود.

مرحله 4: آب نبات ها را در یک لیوان بریزید و روی آنها چای و حشیش بریزید

بهتر است از نبات زعفرانی استفاده کنید و آن را در فنجان بریزید سپس چای را که خوب دم کرده و غلیظ شده است روی آب نبات بریزید و با قاشق هم بزنید سپس عسل تفت داده شده را داخل فنجان بریزید و با چای مخلوط کنید. . خوب مخلوط شود

مرحله پنجم: سرو چای خاکشیر

وقتی شیرخشک کاملاً در چای مخلوط شد و عطر آن در چای پخش شد، شیرخشک را به عنوان چای مقوی و خوشمزه سرو کنید که برای درمان انواع دل دردها به ویژه دل درد و اسهال مناسب بوده و خاصیت درمانی دارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا