آشپزی

طرز تهیه دمپختک بلغور بسیار لذیذ با دستورپخت ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته بلغور

در دنیای پر سرعت امروز، گاهی اوقات پیدا کردن یک دستور غذای ساده اما خوشمزه می تواند چالش برانگیز باشد. اما نگران نباشید سایت آموزشی چی شی این بار برای شما یک پیشنهاد بی نظیر در مورد طرز تهیه کوفته بلغور دارد. بلغور دمپختک با ترکیبی از مواد مغذی و خوش طعم، نه تنها یک غذای کامل و مقوی است، بلکه زمان آماده سازی نسبتاً کوتاهی دارد و آن را به گزینه ای عالی برای شام های خانوادگی تبدیل می کند. با ما همراه باشید تا قدم به قدم این دستور خوشمزه و ساده را یاد بگیرید.

برای تهیه بلغور ابتدا بلغور را خیس کرده و لوبیا سبز را نیم پز کرده و مرغ را حلقه حلقه کرده و بپزید. بعد از تفت دادن پیاز و اضافه کردن مرغ، لوبیا سبز و ادویه جات، پوره گوجه فرنگی و بلغور را به مخلوط اضافه کنید. در آخر گوجه های خرد شده را اضافه می کنیم و بعد از اینکه آب قابلمه کم شد خورش را دم می کنیم.

یک سوال اندازه ی
گوجه فرنگی 3 عدد
لوبیا سبز 2 فنجان
نمک، فلفل، زردچوبه و پول بیبر تا جایی که لازم است
پیاز 1x
بلغور 2 فنجان
کره تا جایی که لازم است
اب 4 لیوان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سینه مرغ روکش شده نیمی از 1 سینه کامل

طرز تهیه کوفته بلغور

مرحله 1: تهیه بلغور

ابتدا بلغور را با دقت تمیز کنید. سپس آن را زیر آب سرد بشویید تا هرگونه گرد و غبار یا کثیفی از بین برود. بلغور را در ظرفی بریزید و به مدت یک ساعت در آب سرد خیس کنید. این کار باعث نرم شدن بلغور و کاهش زمان پخت می شود.

مرحله 2: پختن لوبیا سبز

لوبیا سبزها را با دقت تمیز کنید سپس به اندازه بند انگشتان آن را خرد کنید تا حرارت به طور یکنواخت به همه قسمت ها برسد. لوبیاها را در قابلمه ای با آب کافی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا نیم پز شود. سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3: آماده سازی مرغ

مرغ را نگینی خرد کنید تا زمان پخت کوتاه شود. مرغ خرد شده را با کمی آب در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. به محض اینکه به جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مرغ را آبکش کنید و زیر آب سرد بشویید.

  • طرز تهیه پیراشکی خوشمزه و ساده شیرازی به روش سنتی

مرحله 4: گوجه فرنگی ها را خرد کنید

گوجه فرنگی ها را با دقت بشویید، سپس آنها را به مکعب های کوچک برش دهید. اندازه یکنواخت قطعات به پخش بهتر طعم گوجه فرنگی در ظرف کمک می کند. قطعات بریده شده را برای استفاده در مرحله بعد کنار بگذارید.

مرحله 5: پیاز را سرخ کرده و مرغ را اضافه کنید

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در تابه ای با روغن کافی بریزید و روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا طلایی و نرم شود. سپس مرغ خرد شده را به پیازها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مرغ کمی سرخ شود.

مرحله 6: لوبیا سبز و ادویه جات را اضافه کنید

حالا وقت آن است که لوبیا سبز نیم پز را به مخلوط پیاز و مرغ اضافه کنید. لوبیاها را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله ادویه ها شامل نمک، فلفل، زردچوبه و نعنا را به مخلوط اضافه کنید و خوب تفت دهید تا عطر ادویه ها به خوبی در همه مواد پخش شود.

  • دم لوبیا; چگونه یک شام اصفهانی خوشمزه و آسان تهیه کنیم؟

مرحله 7: پوره گوجه فرنگی و بلغور را اضافه کنید

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ و عطر خود را بگیرد. سپس بلغور خیس شده و آب را به مخلوط اضافه کنید. خوب هم بزنید تا بلغور و آب به خوبی با بقیه مواد مخلوط شوند.

مرحله 8: پختن و اضافه کردن گوجه فرنگی

بعد از اضافه کردن همه مواد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید خورش آرام آرام بپزد. وقتی آب به خوبی کم شد و بلغور نرم شد، گوجه فرنگی های خرد شده را به ظرف اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا گوجه فرنگی ها به خوبی با بقیه مواد مخلوط شوند.

مرحله 9: تخم مرغ را بجوشانید

پس از افزودن گوجه فرنگی و اطمینان از پخته شدن کامل بلغور، حرارت را ملایم کرده و در قابلمه را بگذارید. اجازه دهید خورش به مدت 30 دقیقه بجوشد تا همه طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند و غذا به قوام و بافت ایده آل خود برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا