آشپزی

طرز تهیه دمپخت شوید باقلا با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دمپخت شوید باقلا را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت رازیانه خورش

خورش باقالی با رازیانه یکی از غذاهای اصیل شمال کشورمان است که طعم و عطری بی نظیر دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز پخت رازیانه خورش برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
برنج 3 لیوان
باگلی 1 فنجان
شوید تازه 1 فنجان
سیر 1 بوته
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه کافی

طرز پخت رازیانه خورش

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا لذیذ ابتدا برنج را شسته سپس در ظرفی حاوی آب و نمک قرار می دهیم. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب و نمک بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

بعد از این مدت یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب بجوشد. وقتی آب به نقطه جوش رسید، حبوبات را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد.

سطح سوم

بعد از این مدت حبوبات را در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود. سپس رازیانه را شسته و ریز خرد می کنیم سپس قابلمه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کنید و بلافاصله شوید خرد شده را اضافه کنید. سپس رازیانه را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند، سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

وقتی بوی خامی زردچوبه از بین رفت، لوبیاها را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی قهوه ای شوند. سپس برنج را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس برنج را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا برنج را کمی تفت می دهیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که 1 ساقه برنج را بپوشاند سپس برنج را در قابلمه می جوشانیم. سپس زعفران پخته شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هفتم

وقتی آب اضافی قابلمه تبخیر شد، بوته سیر را در مرکز برنج قرار دهید و درب قابلمه را بپوشانید. بعد دم پز را روی قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا قابلمه را روی اجاق بگذارید و اجازه دهید پلو به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا دم بکشد. بعد از این مدت حبوبات را در ظرف مورد نظر بریزید و با گوشت سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا