آشپزی

طرز تهیه دمپخت میگو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دمپخت میگو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت خورش میگو

میگوی دم پز یکی از غذاهای سنتی جنوب کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز پخت خورش میگو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
برنج 3 لیوان
میگو 300 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 1 بوته
سبزیجات معطر 300 گرم
نمک، ادویه بوشهری و روغن مایع کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی کافی

طرز پخت خورش میگو

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با میگو در ابتدای کار سبزی های معطر (شستشو، گشنیز و کمی شنبلیله) را می شوییم و ریز خرد می کنیم. سپس پیاز را به صورت حبه های کوچک رنده کرده و در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و تابه را روی شعله ملایم قرار دهید. سپس پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سبزی ها را به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

سطح سوم

وقتی سبزی ها کاملا سرخ شدند سیر را ریز رنده کرده و به قابلمه اضافه کنید سپس تفت دهید تا سیر معطر شود. سپس یک برش نازک روی پشت میگو ایجاد می کنیم و رگ سیاه آن را خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا میگوها را خوب شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس میگوهای شسته شده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهند سپس مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس مقداری ادویه بوشهری، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا ادویه ها قهوه ای رنگ شوند. حالا 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد سپس برنج را بشویید.

مرحله ششم

وقتی آب جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید برنج در آب در حال جوش بماند تا آب اضافی قابلمه تبخیر شود. بعد از اینکه آب اضافی قابلمه تبخیر شد، درب قابلمه را با درب بپوشانید.

مرحله هفتم

حالا قوری را روی قابلمه قرار دهید سپس آن را روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار دهید. سپس قابلمه را روی شعله قرار دهید و اجازه دهید بخارپز به مدت 45 دقیقه روی اجاق گاز بماند تا کاملا بخار شود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورش را هم بزنید. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و با سیر ترشی یا سالاد فصل سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا