آشپزی

طرز تهیه دمی مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت دم مرغ

اگر به دنبال یک غذای سنتی اما خوش طعم هستید، روش پخت دم مرغ می تواند گزینه خوبی باشد. دم مرغ ترکیبی از برنج معطر با تکه های مرغ پخته شده با ادویه و رازیانه خشک است. طرز تهیه آسانی دارد و برای غذاهای خانوادگی بسیار مناسب است.

برای تهیه دم مرغ ابتدا برنج را خوب بشویید و بگذارید خیس بخورد. سپس مرغ را مکعبی خرد کرده و با پیاز ناگینی خرد شده و زردچوبه و کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. ادویه ها و کمی آب جوش اضافه کنید و مرغ را بپزید. برنج خیس شده را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کرده، رازیانه خشک را اضافه کرده و همه چیز را خوب مخلوط کنید. برنج را مثل کوه وسط قابلمه گذاشته و روغن بریزید و روی بخارپز بگذارید و حدود 40 دقیقه صبر کنید. در آخر مقداری زعفران پخته شده روی برنج بریزید و نوش جان کنید.

عناصر اندازه ی
برنج 3 فنجان
تکه های مرغ بدون استخوان 250 گرم
پیاز خرد شده 1 قطعه
رازیانه خشک خرد شده 4 قاشق غذاخوری
زعفران آب شده کافی
نمک کافی
فلفل کافی
زردچوبه کافی
ادویه کاری کافی

طرز پخت دم مرغ

مرحله 1: پختن مرغ و برنج

ابتدا مرغ بدون استخوان را به مکعب های کوچک برش دهید تا در زمان پخت زودتر آماده شود. برنج را خوب بشویید و در آب خیس کنید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود و در حین پخت برنج دانه ای و خوش فرم بماند. این ممکن است حدود 30 دقیقه طول بکشد.

مرحله دوم: پیاز و مرغ را سرخ کنید

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس پیاز را در ظرف مناسبی با کمی روغن تفت می دهیم تا شفاف و نرم شود. سپس زردچوبه را اضافه کرده و تفت دهید تا عطر آن گرفته شود. سپس مرغ خرد شده را به همراه نمک، فلفل و ادویه کاری اضافه کنید و همه مواد را خوب تفت دهید تا مرغ نیم پز شود.

مرحله 3: آب و برنج را اضافه کنید

بعد از تفت دادن مرغ با ادویه ها مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید تا مرغ کاملا بپزد. برنج خیس شده را آبکش کرده و به مخلوط مرغ اضافه کنید. برای تنظیم مقدار آب، انگشت خود را روی برنج قرار دهید. آب باید یک انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله 4: رازیانه را اضافه کنید و بپزید

وقتی آب جوش آمد و برنج شروع به نرم شدن کرد، رازیانه خشک خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. برنج را به شکل کوهی در وسط قابلمه ریخته و روی آن کمی روغن بریزید. در قابلمه را با درب ببندید و به مدت 40 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا برنج کاملا پخته شود.

مرحله 5: آماده سازی نهایی

بعد از 40 دقیقه برنج را چک کنید. در صورت نیاز مقداری زعفران پخته شده روی برنج بپاشید تا طعم و رنگ خوبی به برنج بدهد. حالا دم مرغ شما آماده است. آن را در ظرف مورد نظر قرار داده و بنوشید.

آموزش انواع صف!

  • طرز تهیه دنبه گوجه فرنگی خوشمزه با مرغ مرحله به مرحله
  • طرز تهیه دمی بلغور با مرغ خوشمزه مرحله به مرحله
  • آموزش درست کردن دمپاتک خوشمزه و ساده
  • طرز تهیه کاسرول توله سگ; یک غذای مقوی و بسیار خوشمزه
  • طرز تهیه خورش مرغ و عدس، یک غذای سنتی و خوشمزه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا