آشپزی

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی با سیب زمینی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دمی گوجه فرنگی با سیب زمینی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دم گوجه فرنگی با سیب زمینی

دمی توگمرقی یکی از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب برنج با گوجه فرنگی و سیب زمینی تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دم گوجه فرنگی با سیب زمینی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات لازم برای 2 تا 3 نفر
برنج 2 فنجان
گوجه فرنگی 5 تکه
پیاز 1 قطعه
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
زعفران آب پز (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه دم گوجه فرنگی با سیب زمینی

مرحله اول

من آماده می کنم خورش گوجه فرنگی با سیب زمینی ابتدا برنج را خوب بشویید سپس گوجه ها را در مخلوط کن یا همزن بریزید و پوره کنید. اگر همزن ندارید می توانید گوجه ها را رنده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله برنج را در ظرف مناسبی می ریزیم سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک انگشت از سطح برنج بیشتر شود. سپس 1 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم تا برنج وقتی خیس شد از هم نپاشد.

سطح سوم

در حین خیس خوردن برنج در صورت تمایل می توانیم نصف پیمانه گوجه فرنگی پوره شده به برنج اضافه کنیم. این کار علاوه بر تغییر رنگ برنج، به خوشمزه تر شدن سس گوجه فرنگی نیز کمک می کند.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید سپس ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز روشن شود.

مرحله پنجم

در این مدت سیب زمینی ها را پوست گرفته و به اندازه یک حبه قند خرد کنید. سپس سیب زمینی ها را با آب سرد خوب بشویید تا نشاسته اضافی روی سیب زمینی ها کاملا پاک شود.

مرحله ششم

بعد از سبک شدن پیاز، کمی زردچوبه اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا عطر زردچوبه به مشام برسد. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی رنگ دلپذیری پیدا کند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که افزودن رب گوجه فرنگی اختیاری است، اما به رنگ آمیزی غذا کمک می کند. سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله سیب زمینی های خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا مواد به مدت 15 دقیقه با هم بپزند. بعد از این مدت برنج را به همراه آبی که در آن خیس کردیم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد را کمی مخلوط می کنیم سپس در صورت تمایل کمی زعفران اضافه می کنیم. حالا درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم تا آب قابلمه گرفته شود سپس درب قابلمه را با بخارپز می گذاریم تا برنج دم بکشد.

مرحله دهم

پخت برنج حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. بعد از آماده شدن دنبه گوجه فرنگی در قابلمه را خوب هم بزنید سپس در ظرف مورد نظر قرار دهید و با سالاد شیرازی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا