آشپزی

طرز تهیه دوشاب برنج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ برنج

طرز تهیه برنج دوشاب طرز تهیه برنج پفکی خواص برنج دوشاب فیلم دوشاب برنج طرز تهیه شیرینی رشته ای مازندرانی طرز تهیه شیرینی دوشاب طرز تهیه آب برنج

دوشاب پلو یکی از شیرینی های سنتی و اصیل گیلانی است که طعمی بسیار لذیذ و منحصر به فرد دارد و برای آشنایی کامل و قدم به قدم میان وعده ای سالم و مقوی مخصوص کودکان است. طرز تهیه سوپ برنج برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 2 لیوان
دوشاب (شیره انگور) یک فنجان
کنجد نصف فنجان
گردو خرد شده به مقدار مورد نظر
پودر هل قاشق چایخوری

طرز تهیه سوپ برنج

مرحله اول

برای تهیه حمام برنج ابتدا برنج را به مدت 24 ساعت در آب گرم خیس کنید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید سپس برنج را آبکشی کرده و از صافی رد کنید و 1 تا 2 ساعت بگذارید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم

سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و برنج را داخل قابلمه بریزید، 2 دقیقه اول به آن دست نزنید چون برنج له می شود سپس هم بزنید تا برنج برشته و طلایی شود.

سطح سوم

در قابلمه ای دیگر کنجد را بریزید و به همین ترتیب روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا برشته شود، کنجد سریع می سوزد پس مدام هم بزنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم

وقتی کنجدها طلایی شد روی برنج بریزید و هم بزنید سپس به مقدار دلخواه گردوی آسیاب شده و پودر هل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد از آن آب انگور را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود و کمی بجوشد و وقتی جوش آمد مخلوط برنج و بقیه محصولات را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در مرحله بعد مخلوط مواد را یک دقیقه هم بزنید و هم بزنید تا آب انگور کاملا جذب شود و طعم و عطر همه به هم بخورد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

در این مرحله کف قالب ترجیحا سیلیکونی را با کره یا روغن مایع چرب کنید و بلافاصله مخلوط را داخل قالب بریزید و با پشت قاشق یا کاردک سطح مواد را فشار دهید.

نکته: می توانید از قالب های آماده استفاده کنید.

مرحله هشتم

وقتی سطح مواد کاملا صاف و یکدست شد، مخلوط را از روی اجاق برداشته و به دمای محیط رسید، قالب را با سلفون پوشانده و یا درب ظرف را بسته و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

بعد از یک ساعت که قوام مواد سفت و منسجم شد قالب را از یخچال خارج کرده و با چاقوی تیز برنج را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید.

مرحله دهم

در نهایت کیک برنجی دوشاب را در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را با تکه های گردو، پودر پسته، پودر نارگیل، خلال بادام یا چند گل رز تزئین کنید و با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا