آشپزی

طرز تهیه دونات شیر عسلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دونات شیر ​​عسلی

دونات شیر ​​عسلی یکی از انواع شیرینی های بین المللی ساده و خوشمزه است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دونات شیر ​​عسلی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای دونات با عسل و شیر
شیر عسل 200 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
ارد 2 لیوان
سرکه 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونات شیر ​​عسلی

مرحله اول

برای تهیه دونات شیر ​​عسلی خوشمزه ابتدا شیر عسل را به همراه کره و تخم مرغ و سرکه در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید. سپس آرد را به صورت کنترل شده به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و ورز می دهیم. وقتی خمیر نرمی به دست آمد، آرد را متوقف می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله بیکینگ پودر را به خمیر پیراشکی اضافه می کنیم و کمی ورز می دهیم تا بکینگ پودر غیر فعال نماند سپس خمیر را روی سطح کار قرار داده و با وردنه به قطر 1 سانتی متر رول می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با کاتر دونات شکل می دهیم سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای روغن مایع اضافه می کنیم که دونات ها در آن شناور شوند و خوب گرم شود.

مرحله پنجم

پس از داغ شدن روغن خمیر را به قابلمه اضافه کنید و سریع روغن داغ را روی آن ها بریزید تا خوب ور بیایند. بعد از اینکه دو طرف دونات ها رنگی شد و کاملا سرخ شد از روغن خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دونات ها را روی حوله قرار می دهیم تا چربی اضافی آنها گرفته شود. در آخر روی پیراشکی را با شکلات آب شده به دلخواه تزیین می کنیم و در ظرف مورد نظر خود می گذاریم سپس سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا