آشپزی

طرز تهیه دونات مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دونات مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دونات مرغ

دونات مرغ یکی از محبوب ترین غذاهای سرخ شده بین المللی است که این روزها در فست فودها مورد توجه قرار گرفته است، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام. طرز تهیه دونات مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه یا ران مرغ بدون استخوان 350 گرم
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
پیاز 1 قطعه
سیر 5 قرص
پیتزا با پنیر 50 گرم
جعفری 1 دسته کوچک
دانه های فلفل سیاه و گشنیز هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
آرد سوخاری 1 فنجان
آرد سفید 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه دونات مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم دونات مرغ خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را با 1 لیوان آب در ظرف مناسبی می ریزیم و روی اجاق می گذاریم تا پخته شود. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها اجازه دهید سرد شوند سپس پوست آن ها را بگیرید.

مرحله دوم

در این مرحله سینه یا ران مرغ را بدون استخوان و پوست برش می دهیم و در همزن قرار می دهیم. سپس پیاز و سیر را پوست گرفته و به همراه جعفری به مخلوط کن اضافه می کنیم سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

سطح سوم

حالا مواد مخلوط شده را در ظرف مناسبی بریزید سپس سیب زمینی ها را له کنید و پنیر پیتزا، 1 قاشق سوپخوری آرد سوخاری و مقداری نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و دانه های گشنیز را به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

وقتی مواد کاملا با هم ترکیب شدند، مخلوط دونات را با وردنه معمولی داخل قیف بریزید. سپس یک سینی مناسب را کاغذ روغنی بپوشانید، سپس خمیر را به شکل دونات (دایره خالی) روی کاغذ روغنی بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی دونات ها را به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا بافت دونات ها ثابت شود. بعد از این مدت آرد، آرد سوخاری و تخم مرغ را در سه کاسه جداگانه بریزید سپس تخم مرغ ها را با چنگال مخلوط کنید.

مرحله ششم

حالا یک ماهیتابه عمیق روی اجاق بگذارید و به اندازه ای روغن اضافه کنید که دونات ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور شوند. سپس دونات ها را ابتدا در آرد سفید و سپس در تخم مرغ و در آخر در آرد سوخاری بغلتانید.

مرحله هفتم

در این مرحله دونات ها را در روغن داغ می ریزیم و به طور یکنواخت سرخ می کنیم. بعد از سرخ شدن دونات ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس با سس دلخواهتان سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا