آشپزی

طرز تهیه دونات مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دونات مرغ

دونات مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ای است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه دونات مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران و سینه مرغ 400 گرم
سیب زمینیها 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
جعفری تازه 1 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری کافی
آرد سفید کافی
پودر آویشن، پاپریکا و پودر پیاز کافی
روغن مایع، نمک و فلفل کافی

طرز تهیه دونات مرغ

مرحله اول

برای تهیه دونات مرغ خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و در قابلمه آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید سیب زمینی ها به مدت 1 ساعت در آب جوش بمانند تا آماده شوند.

مرحله دوم

در مرحله بعد سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و پوست آن ها را بگیرید، سپس به همراه پیاز، سیر، آرد سوخاری، جعفری تازه، تخم مرغ و مقداری پودر آویشن، فلفل قرمز، پودر پیاز، نمک و فلفل در غذاساز بریزید.

سطح سوم

حالا ران و سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به صورت خمیر درآیند. در مرحله بعد مواد را در قیف یکبار مصرف بریزید سپس مقداری آرد سفید را داخل تابه بریزید.

مرحله چهارم

حالا مواد را به صورت دونات روی آرد داخل تابه بریزید سپس مقداری آرد را روی پیراشکی ها الک کنید تا کاملا سطح آن ها را بپوشاند. سپس دونات ها را به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا سفت و منجمد شوند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت دونات ها را از فریزر خارج می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و فلفل در ظرف مناسبی بریزید سپس با چنگال خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها خرد شوند.

مرحله ششم

سپس ابتدا دونات ها را در تخم مرغ آغشته کرده و سپس در پودر سوخاری بغلتانید تا سطح دونات ها کاملاً پوشانده شود. حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که زمان خارج کردن دونات ها از فریزر تا سرخ شدن باید کوتاه باشد در غیر این صورت دونات ها شل و نرم می شوند و در هنگام سرخ شدن از هم می ریزند. حالا دونات ها را در تابه بریزید و دو طرف آن ها را کاملا سرخ کنید.

مرحله هشتم

سپس دونات های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر دونات ها را با نان تازه و ترشی و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا